Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت محمد علی نجفی به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با مشارکت موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران دوشنبه 29 آذر ماه در سالن سینماتوگراف‌ موزه سینما برگزار شد.

محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان سینمای ایران در مراسم بزرگداشت محمدعلی نجفی گفت: 

دوست داشتم صحبت از دوران مسوولیتتان در وزارت ارشاد در اوایل انقلاب کنید و تلاش هائی که به ثمر نشست یا ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دوست داشتم از سریال ماندگار «سربداران» و دقت نظری که روی ساخت و طراحی و لباس و فیلمنامه و ... داشتید، بگویید. دوست داشتم در مورد فعالیتهای صنفی ماندگار شما در دهه شصت صحبت کنم و خصوصا نمایندگی فعلی کانون کارگردانان در خانه سینما و ریاست هیات مدیره خانه سینما حرف بزنید و از بحران هایی بگویید که مخالفین خانه سینما به وجود آوردند و با درایت شما حل شد یا فروکش کرد.

ولی متاسفانه در این حدود چهار ماهی که دولت جدید اداره کشور را برعهده گرفته شاهد حجمی از نابسامانی در رابطه مدیریت فرهنگی با اهالی سینما و تئاتر و موسیقی هستیم که پیش از این در شروع کار هیچ دولتی سابقه نداشته است.

امیریوسفی افزود: فیلمی که پروانه نمایش گرفته با ممانعت اکران روبرو می‌شود و فیلمی به بهانه پر کردن فرم دوره پیش جشنواره، از جشنواره فیلم فجر امسال کنار گذاشته میشود. حرفهایی که بر ضد سینما از چند عضو شوراهای پروانه ساخت و نمایش به گوش می‌رسد، همگی اتفاقاتی است که این روزها شاهدش هستیم و باعث نگرانی است. ما در فضای بسته دهه ۶۰  با وجود همه فشارها شاهد فیلمهای درخشانی بودیم که‌ حاصل زحمات سینماگرانی بود که‌ با دخالت مدیریت وقت سینما روبرو نشدند اما در حال حاضر بنظر میرسد که گروهای فشار دهه شصت و هفتاد و کفن پوشان دهه هشتاد میخواهند وارد مدیریت وزارت ارشاد و مدیریت سینما شوند و فضا را بسته تر از گذشته حتی دهه بسته شصت کنند. امیدوارم با درایت آقای خزاعی و همراهی بیشتر با خانه سینما و صنوف تا دیر نشده این بحران را پشت سر بگذاریم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کانون کارگردانان خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، «دانیل نوبوآ» رییس‌جمهور اکوادور با انتشار پیامی تصاویری اعلام کرد که به علت آنچه «درگیری مسلحانه داخلی» نامید، در پنج استان ساحلی این کشور اعلام وضعیت اضطراری شده است.

روز یکشنبه در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند. رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6093820

دیگر خبرها

  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • سینما به روایت «آپاراتچی»