Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:11:00 GMT

۷ حفار آثار تاریخی در آرادان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۱۵۶

۷ حفار آثار تاریخی در آرادان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سمنان، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی با بیان اینکه هفت حفار غیرمجاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی در شهرستان آرادان دستگیر شدند، تاکید کرد: عوامل ناجا یک تیم مشترک از یگان حفاظت آرادان و کلانتری منطقه، با هماهنگی با مقام قضائی بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حضور افرادی ناشناس با هدف انجام حفاری غیرمجاز در منطقه‌ای از شهرستان، در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گروه اعزامی پس از جست‌وجوی سه ساعته در منطقه سخت‌عبور، موفق به شناسایی محل حفاری و مشاهده تعداد هفت نفر حفار غیرمجاز در محل شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ضمن دستگیری متهمان، تعداد ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت حاضر در محل توقیف و به همراه ادوات حفاری کشف شده شامل فلزیاب، موتوربرق، پیکور، به پاسگاه انتظامی منطقه برای تشکیل پرونده قضائی و معرفی به دادگاه منتقل شد.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

کد خبر 5381064

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان حفاری غیرمجاز دستگیری ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان کرمانشاه واکسن کرونا آتش سوزی ایلام میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان