Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: ما در کشور سند به خروار داریم اما عمل به مثقال و شاهد این مدعا سندهای مختلفی است که داریم.

«بهزاد علیزاده» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اهداف خوبی دیده شده اما عدالت در توزیع یکی از دل‌نگرانی‌های استان محروم است و علی‌رغم اینکه تغییر ساختار بودجه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده اما شکاف و فاصله‌ای که به وسیله‌ی لابی‌گری‌ها بوجود می‌آید هنوز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دولت برای حذف ارز ۴۰۰۰ تومانی باید برنامه داشته باشد و سند آمایش نقشه راه توسعه است ما در کشور سند به خروار داریم اما عمل به مثقال و شاهد این مدعا سندهای مختلفی است که داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: امیدوارم سند آمایش ملی و استانی به سرنوشت سندهای دیگر دچار نشوند تا خروجی اش موجب توسعه کشور  و استان شود.

علیزاده تصریح کرد: کل اعتبارات استان  ۳۴۷۴  میلیارد تومان در سه بخش است که اگر کل بودجه استان محقق شود ارزشش به اندازه تکمیل پروژه سامانه  گرمسیری نیست  و اگر بخواهیم بودجه استان را با اعتبارات استانی به پیشرفت برسانیم موفق نخواهیم شد و  استان‌های اگر توسعه پیدا کرده‌اند به خاطر سهمشان نبوده است.

وی با بیان اینکه از سهمی که دولت به استان داده ناراحت هستیم، ادامه داد:اشتغال و پروژه‌های نیمه تمام مشکلات مهم استان هستند که برای حل آنها از فاینانس استفاده کنیم و از ظرفیت بانک ها در ماده ۵۶ استفاده کنیم که تاکنون یک اتفاق در این راستا در استان نیفتاده است و موجب شده پروژه‌های نیمه تمام استان ۱۰ و ۱۵ ساله شده‌اند.

علیزاده گفت:همه باید تلاش کنیم و در این راه نیز استانداری یک تیم اقتصادی قوی و کارآمد تشکیل بدهد و پیشنهاد دیگر این است که یک کارگروه تشکیل شود و مدیریت آن با معاون اجرایی رئیس ‌جمهورباشد و معاون رییس سازمان برنامه و همچنین تعدادی از وزرا که کارهای زیرساختی را انجام می‌دهند هم در این کارگروه حضور داشته باشد و نتایج کار استانی را در اختیار کارگروه برای بررسی بیشتر قرار دهند.

وی خطاب به سازمان برنامه و بودجه گفت: در سند ملی آمایش در حوزه‌های نفت و گاز و حمل و نقل توجه لازم نشده در حالی که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ پیوست شده است.

علیزاده در خطاب به مدیران جدید و مدیرانی که در این دولت می‌مانند،گفت: پاسخگوی مردم باشند همه‌ی این تشکیلات عریض و طویلی که در کشور وجود دارد در صدر آن مردم هستند و با دست به سر کردن مردم موجب نارضایتی آن‌ها نشوند.

وی در خصوص پیگیری امور در مرکز، گفت:   تجربه ۱۵ ماهه  بنده در مجلس این را می‌گوید که مدیران معدودی در استان ایلام پیگیر امور حوزه کاری در مرکز هستند و گاها با وجود پیگیری نمایندگان  باز هم بوده‌اند مدیرانی که حاضر به پیگیری  مطالبات نشده‌اند.

علیزاده ادامه داد:مدیران بدانند که نمایندگان در مقابل آن‌ها نیستند بلکه هماهنگ و همراه با آنان هستند که این منوط به کار کردن مدیران در استان است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مصوبات سفر گفت: در این سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به صورت ویژه تصمیماتی گرفته‌اند و هچنین برای افزایش تخصیص ۱۴۰۱ تلاش کنیم که در این راه استاندار،نمایندگان و سازمان برنامه کمک کننده باشند.

علیزاده در خصوص مسولیت‌های اجتماعی گفت: ما در این راه به دنبال سند گرفتن نیستیم به دنبال تحقق واقعی هستیم و مسئله دوم محل هزینه کرد ما است و دستگاه‌ها باید بدانند محل هزینه کرد همان محلی است که پروژه‌ها هستند و هر کدام باید در محل خود هزینه شود و اگر انحرافی صورت بگیرد هم دستگاه‌های نظارتی و هم نمایندگان مجلس باید برخورد داشته باشند و سکوت نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا صباغیان نماینده بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در صحن علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطالب خود را مطرح کرد گفت که ما جداول بودجه را که در صحن مجلس در حال بررسی است در سیستم نداریم.

بنابر روایت ایرنا، وی اظهار داشت: ما این موضوع را به بخش فنی مجلس هم گفتیم اما جداول در سیستم نمایش داده نمی‌شود بهتر است که ما ابتدا جداول را در سیستم داشته باشیم تا بتوانیم دقیق‌تر و بهتر تصمیم بگیریم و به عنوان موافق یا مخالف رای بدهیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901258

دیگر خبرها

  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند