Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی محمدی ظهر سه شنبه در ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان همدان گفت: در شهر جورقان پس از تعطیلی کوره‌های آجرپزی شاهد وضعیتی نامناسب بوده‌ایم که آثار فعالیت کوره‌ها هنوز باقی مانده و با فروش خاک و ماسه و رها شدن این اراضی چیزی عاید مردم نشده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پیش بینی شده برای جورقان از جمله بازار چوب و احداث گلخانه‌ها تاکنون اجرایی نشده است تصریح کرد: پیرو بازدید استاندار همدان و دستور مبنی بر کمک به توسعه کشتهای گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پای کار آمده‌اند تا ضمن بهبود این وضعیت نابسامان شاهد تحولی در شهر جورقان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان همت اهالی، مالکان کوره‌ها و اراضی جورقان را لازمه کار دانست و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری جورقان، معتمدین و همه کسانی که اهلیت این کار را دارند باید دلسوزانه وارد عمل شوند تا با استفاده از این فرصت کار اجرایی شود.

وی آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان در این راستا خبر داد و افزود: یکپارچه سازی و احداث شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی جورقان باعث ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و حفظ سهم مالکان در این اراضی خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: در گام اول همت و مشارکت مالکان لازم است تا در گام بعدی شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به نقشه برداری، انجام طرح مطالعاتی، استعلامات و به دنبال آن تسطیح و یکپارچه سازی اراضی و اجرای طرح با فازبندی در مدت زمانی مشخص باشیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به مغتنم بودن فرصت کم مسئولان برای خدمت به مردم تاکید کرد: نمونه‌های مشابه و موفقی که در استان داشتیم می‌تواند الگویی برای انجام کار در جورقان باشد تا شاهد تحولی در این منطقه باشیم.

در این نشست مقرر شد شورای اسلامی شهر و معتمدین شهر جورقان طی ۱۰ روز آینده نسبت به ایجاد هماهنگی لازم با مالکان جهت اجرای فاز اول شهرک گلخانه‌ای اقدام و مراحل بعدی انجام کار در جلسه آتی طی ۱۵ روز آینده به انجام برسد.

اراضی کوره‌های آجرپزی شهر جورقان شامل حدود ۵۵۰ هکتار زمین و فعالیت ۸۲ کوره آجر پزی در آن بوده است که با برداشت خاک از این اراضی بعضاً به عمق ۱۰ متر ناهمواری ایجاد شده است.

کد خبر 5381075

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد های گلخانه ای فرمانداری همدان استانداری همدان محمد علی محمدی ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان کرمانشاه واکسن کرونا آتش سوزی ایلام اراضی کوره های آجرپزی گلخانه ای شهر جورقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ آقای احمدی شهردار جورقان گفت: این زمین چمن با بیش از ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در مدت ۴ ماه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر جورقان ساخته شده است. 
مسلم مخفی، فرماندار همدان هم گفت: حرکت‌های خوبی در شهر جورقان را شاهد هستیم و در بحث ورزش اتفاق‌های خوبی در این شهر افتاده و شهرداری و شورای اسلامی شهر با همه توان در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس