Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی نظری منفرد، بعداز ظهر سه شنبه در دیدار نخبگان تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گردهمایی مبلغان و آشنایی میان نخبگان تبلیغی را اتفاقی سازنده توصیف و اظهار کرد: حساب افرادی که فعالیت تبلیغی انجام می‌دهند خداوند متعال است و این نشان دهنده جایگاه ارزشمند ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طلبگی و روحانی بودن پیش از اینکه ما را به بهشت آخرت برساند علیرغم همه مشکلات معیشتی و اجتماعی و هجمه‌هایی که علیه روحانیت وجود دارد بهشت دنیا هم هست، طلبه و روحانی باید استقامت داشته باشد، به تعبیر آقای دینانی ما علم را به دانشگاه بردیم و این تعبیر مهمی در خصوص حوزه علمیه است.

وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها در شرایط مناسبی نیست

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: ما آموزش و پرورش را رها کرده‌ایم و به روی فرزندانمان سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم؛ امروز وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها در شرایط مناسبی نیست و نیازمند بازنگری در خصوص مسائل آموزشی هستیم.

وی تصریح کرد: باید روی کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم، در عرصه تبلیغ باید هرچه توان داریم به میدان بیاوریم، همانطور که دشمنان با همه توان و ظرفیت‌های خود در عرصه فرهنگی تبلیغی به میدان آمده‌اند. ما در اسلام چیزی کم نداریم و اسلام در جامعیت هیچ نقص و کاستی ندارد.

خلأ جدی در زمینه خطابه و تبلیغ

آیت الله نظری منفرد خاطرنشان کرد: ما کم کاری کرده‌ایم و امروز احساس می‌شود یک خلأ جدی در زمینه خطابه و تبلیغ وجود دارد، مبلغان باید همت داشته باشند و فعالیت‌های تبلیغی گسترده به ویژه برای نوجوانان و کودکان داشته باشند و نباید از مسأله آموزش و پرورش غافل بشویم.

وی با اشاره به سطح بالای علمی طلاب اظهار کرد: وظیفه سنگینی برعهده مبلغان و طلاب و روحانیون قرار دارد و نباید از وظایف خود کوتاه بیایم، اگر کوتاهی کنیم دشمنان جوانان ما را جذب خواهند کرد و مشکلات بسیاری در عرصه فرهنگی اجتماعی و دینی برای کشور پدید خواهد آمد.

ضرورت روشنگری در خصوص اسلام

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه باید مانع فعالیت فرقه‌های ضاله در میان جامعه از طریق روشنگری در خصوص اسلام بشویم، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به فرستادگان خود به یمن فرمودند ابتدا مردم را به احکام دینی دعوت نکنید بلکه ابتدا به اعتقاد نسبت به توحید و روز قیامت دعوت کنید. تا زمانی که اعتقاد به توحید و آخرت در مردم نهادینه نشود فعالیت‌های تبلیغی اثرگذاری مطلوبی نخواهد داشت. امروز اعتقادات نقص جامعه است و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: باید شبهات اعتقادی نسل جوان و جامعه برطرف شده و در منابر رنگ و بوی اعتقادی حاکم باشد تا با حل مشکلات و نواقص اعتقادی نسل جوان مباحث دینی بر روی آنها اثرگذار شود؛ روانشناسی مخاطب و نیازسنجی مخاطبین از موضوعات مهم منابر و فعالیت مبلغان است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

آیت الله نظری منفرد با اشاره به جایگاه ارزشمند وعظ و خطابه، اظهار کرد: انسان در زندگی باید کار شایسته‌ای انجام داده باشد تا چنین جایگاه ارزشمندی برای او فراهم آمده باشد و این توفیق بزرگی است که شامل هرکسی نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: انسان باید از خداوند متعال شاکر باشد به خاطر نعمت‌های اینچنین ارزشمندی که به او عطا شده است. این جلسه فرصتی است برای آشنایی و گفت‌وگو میان نخبگان تبلیغی، بحث نخبگانی در حوزه تبلیغ در قم خیلی وقت پیش مطرح شده و در حال فعالیت و پیگیری است.

نقش دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان متولی مسئله تبلیغ

در ادامه حجت الاسلام عباس زاده با اشاره نقش دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان متولی مسأله تبلیغ، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی به این ایده رسید که مجموعه‌ای نخبگانی در حوزه تبلیغ تشکیل بدهد، که در ابتدا با عنوان مبلغان برتر آغاز به کار کرد و بعد به مبلغان نخبه تبلیغی تغییر نام داد. این افراد، کسانی هستند که باید از مبلغان عمومی در مرتبه علمی و توانمندی بالاتری باشند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه دفتر تبلیغات اسلامی به سمت تخصصی شدن برنامه‌ریزی کرد عده‌ای از مبلغان با توانمندی‌ها و مدارکی که داشتند به عنوان مبلغ تخصصی شناخته شدند و کسانی که گروه چهار خود را تمام کرده بودند یا استعدادهایی داشتند و شناسایی شدند در قالب گروه‌های پنج تا هفت دسته بندی و به عنوان نخبگان تبلیغی شناخته و معرفی شدند.

رئیس اداره امور نخبگانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به دغدغه‌های مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در خصوص مسأله ساماندهی نخبگان تبلیغی اشاره کرد و گفت: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه تبلیغ دارد و نخبگان تبلیغی اصفهان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی را دارا هستند که باید به آن توجه کرد.

تبلیغ نخبگانی چرخه منسجم در حوزه تبلیغ در کشور ایجاد خواهد کرد

وی با اشاره به اینکه تبلیغ نخبگانی چرخه منسجم در حوزه تبلیغ در کشور ایجاد خواهد کرد، افزود: مسائل و عناوین و موضوعات مورد نیاز کشور شناسایی و رصد می‌شود و به مبلغان ارائه می‌شود تا کارها به صورت موازی و جزیره‌ای پیش نرود و مبلغان با توجه به بیان و توانمندی خود بر اساس موضوعات تعیین شده سخنرانی کنند.

حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: حمایت‌هایی به عنوان حق تبلیغ و کرایه به مبلغان نخبگانی نیز در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه نشست‌های تخصصی برای مبلغان نخبه برگزار خواهد شد تا بازه اطلاعاتی گسترده‌تر و بیشتری داشته باشند.

افزایش آگاهی و سواد جامعه

وی به افزایش آگاهی و سواد جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه مردم در سطح بالایی از علم و سواد هستند و در حقیقت گاهی علما در حال سخنرانی برای افراد عالم هستند از این رو مبلغان باید اطلاعات گسترده‌ای به ویژه در مسائل اجتماعی و سیاسی داشته باشند، برگزاری جلسات هفتگی و گفت‌وگو میان مبلغان و مسؤولان دفتر تبلیغات و تبادل دیدگاه‌ها میان نخبگان تبلیغی از لازمه‌های فعالیت‌های مبلغان است. در ادامه استاد درس خارج حوزه علمیه،

کد خبر 5381105

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام نظری منفرد دفتر تبلیغات اسلامی روانشناسی ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا آتش سوزی ایلام دفتر تبلیغات اسلامی نخبگان تبلیغی حوزه تبلیغ داشته باشند حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی توجه به حوزه راه‌سازی را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: اختصاص ۸۰ هزار میلیاردتومان اعتبار به بخش مسکن و راه استان نشانگر این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی که امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با حضور مسئولان و مدیرانی استانی برگزار شد، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه‌جانبه راه‌های استان اظهار کرد: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم.

وی افزود: به موازات توسعه راه‌ها، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در سراسر استان در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا است که با بهره‌مندی از توانمندی‌های استان شاهد پیشرفت در پروژه‌ها هستیم.

معتمدیان توجه به حوزه راه‌سازی را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: اختصاص ۸۰ هزار میلیاردتومان اعتبار به بخش مسکن و راه استان نشانگر این موضوع است.

وی عنوان کرد: با اقداماتی که در مسیر جاده خوی - رازی انجام می‌گیرد این جاده به مسیر اقتصادی بین‌المللی تبدیل شده است و به مسیری بین‌المللی جهت دسترسی به بازار هدف جهانی مبدل می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی معارفه و از زحمات میرمحسن حمزه‌لو تجلیل و قدردانی شد، همچنین استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم طی حکمی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان را به عنوان مشاور خود در حوزه امور زیربنایی و عمرانی منصوب کرد.

کد خبر 747816

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان