Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه حمل‌ونقل می‌تواند عامل بسیار مؤثری برای نجات از اقتصاد تک محصولی باشد گفت: در صنعت ترانزیت دریایی و هوایی و اخیراً نیز با اتصال پاره‌ای از خطوط ریلی به کشور‌های همسایه گام‌های مؤثری برداشته شده‌اند. خبرگزاری میزان - «صولت مرتضوی» در اختتامیه پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و خدمات وابسته گفت: خادمان امر حمل‌ونقل در ۲۶ آذر ۶۱ خوش درخشیدند همچنین در طول دوران دفاع مقدس در حوزه لجستیک نقش آفرینی بسیار مفیدی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی که به عنوان نیروی رزمی وارد کارزار می‌شدند جهادشان جهاد با جان بود، اما خادمان حمل ونقل و رانندگان وسایل نقلیه سنگین در جهاد مقدسی شرکت کردند که علاوه بر جهاد با جان تمام سرمایه زندگی‌شان را نیز به همراه داشتند و تقدیم این مرز و بوم کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: از خدمات حمل ونقل در هر کشوری به عنوان پیشران اقتصاد حائز اهمیت است و اساساً نقش آفرینی متعددی را می‌تواند همراه خود داشته باشد.

مرتضوی افزود: اولاً به عنوان یک فعالیت اقتصادی مؤثر و رشد اقتصاد وایجاد اشتغال می‌تواند به مؤلفه‌های توسعه کشور کمک کند و ثانیاً صنعت حمل ونقل به عنوان یک زیرساخت موجب رشد و تعالی سایر بخش‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: کشور‌هایی که به تولید ناخالص مناسب و رشد اقتصادی مطلوبی دست یافته‌اند یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی صنعت حمل ونقل بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: حمل ونقل به عنوان یک منبع تأمین کننده می‌تواند بخشی از نیاز‌های ارزی کشور را تأمین کند.

مرتضوی در ادامه گفت: ترانزیت حمل ونقل یکی از مؤلفه‌ها در توسعه درآمدزایی و ارزش افزوده در هر کشوری به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: در کشور ما موقعیت مناسب جغرافیایی و حمل ونقل هوایی، دریایی و ریلی می‌تواند پیشتاز و اشتغال‌زا و ارزآور نیز باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در صنعت ترانزیت دریایی و هوایی و اخیراً نیز با اتصال پاره‌ای از خطوط ریلی به کشور‌های همسایه گام‌های مؤثری برداشته شده‌اند.

مرتضوی گفت: حمل ونقل می‌تواند عامل بسیار مؤثری برای نجات از اقتصاد تک محصولی باشد.

وی افزود: اگر حمل ونقل روان، آسان، ارزان و سریع صورت گیرد هم در حوزه کشاورزی و هم صنعت و معدن می‌توانیم صادرات را به شدت افزایش دهیم و از صادرات نفتی که می‌تواند نقطه قوت ملت‌ها باشد می‌بینیم که این نقطه قوت کشور‌ها به لحاظ صنعت در فرآوری و ایجاد ارزش افزوده به نقطه ضعف تبدیل شده است و کشور را از بن‌بست تحریم‌های ظالمانه در صنعت نفت نجات دهد در این حوزه باید اقدامات شایسته و بایسته‌ای انجام شود.

مرتضوی در ادامه تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب با تمام مشکلات پیشروی حمل ونقل اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف حمل ونقل داشته‌ایم، اما به نظر می‌رسد استعداد کشور ما بالاتر از این است و ما نتوانستیم در حوزه حمل ونقل ریلی گام‌های مؤثری برداریم.

وی گفت: به مدد دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها نیز اقدامات مؤثری در حوزه حمل ونقل صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: وزیر راه و شهرسازی: به هیچ وجه اجازه واردات واگن را نمی‌دهیم/ خودکفایی در بخش ساخت واگن مسافری     تکمیل می‌شود برچسب ها: صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور معاون اجرایی رئیس جمهور حمل ونقل کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور