Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:39:59 GMT

مبلمان شهری چالوس نیاز به بازسازی دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۵۴۸

ایسنا/مازندران امام جمعه چالوس با اشاره به ناتمام ماندن مصلای نماز جمعه این شهرستان خواستار تکمیل ساخت و ساز آن شد و همچنین به مشکلات شهری این شهرستان اشاره و بر بازسازی طرح مبلمان شهری تاکید کرد.

حجت الاسلام سید داود موسوی، با بیان اینکه در دولت نهم قرار بود که شهرستان چالوس جزو منطقه 5 آزاد راه محاسبه شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع همچنان تحقق نیافته است، از این رو در بحث ترافیک و مبلمان شهر و بافت فرسود، هدایت آب های سطحی شهر چالوس دچار مشکل اساسی است و باید برای این موضوع چاره اندیشی اساسی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مشکلات پیشروی شهرستان چالوس در بحث مبلمان و خدمات شهری اشاره کرد و ضمن انتقاد از بی توجهی صورت گرفته در این زمینه خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات مطرح شده، اگر امروز فردی در این شهر دچار بیماری و حمله قلبی شود و بخواهند آن را به بیمارستان برسانند، به دلیل مشکلات بافت فرسوده، امکان انتقال افراد به بیمارستانی به راحتی نخواهد بود و ممکن است در همان مسیر فرد جان خود را از دست دهد؛ بنابراین اگر برای ساخت و ساز مبلمان شهری و خدمات آن اقدامی صورت نگیرد، مردم در رنج و سختی قرار خواهند گرفت.
حجت الاسلام موسوی به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1388 به شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: در سفری که رهبر معظم انقلاب  به این شهرستان داشتند، قرار بود استادیوم ورزشی در این شهر احداث شود که اعتبار لازم در این زمین تامین شد، اما با گذشت دوازده سال این موضوع همچنان ناتمام مانده است. برخی کم کاری پیمانکار، نبود مصالح، دیر جذب شدن اعتبارات و موضوعات دیگر را از جمله دلایل عدم تکمیل این پروژه عنوان کرده اند، از مسئولان درخواست داریم که این موضوع را به صورت جدی دنبال کنند و نگذارند که این استادیوم بیش از این معطل بی تدبیری برخی مسئولان قرار بگیرد.
وی با اشاره به مشکل ناتمام ماندن ساخت مصلای نماز جمعه شهرستان چالوس، خواستار تامین اعتبارات لازم برای ساخت و ساز آن شد و یادآور شد: هم اینک یکی از مهم ترین مراکز تفریحی کشور به نام نمک آبرود در این منطقه وجود دارد که سود حاصل از آن بسیار زیاد است، اگر مسئولان مربوطه حداقل یک درصد از این سود را در اختیار سازمان های فرهنگی چالوس قرار دهد، بخش زیادی از بنای نوسازی و بازسازی مصلای بقیه الله الاعظم چالوس انجام خواهد شد.
گفتنی است، مصلای چالوس تنها مجتمع مصلی در کشور است که تمام مراحل قانونی آن طی شده و در سال 1389 مجتمع مصلا تخریب و آغاز به کار شد  که در آن زمان پیش بینی بودجه برای ساخت مجتمع تجاری ۶ میلیارد و برای ساخت مصلی ۱۲ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان چالوس مبلمان شهر برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد