Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اعلایی استاندار در جلسه شورای اداری گفت: برای توسعه گردشگری نگاه باید فرهنگی باشد و در صنعت و کشاورزی هم باید به سمت مزیت‌ها رفت و بر روی آن‌ها تمرکز کرد.

وی افزود: دولت باید به عنوان تسهیلگری وارد شود واز ظرفیت‌های غیر دولتی کمک گرفت.

استاندار گفت: توسعه باید از بستر مردمی و اراده شکل بگیرد باید زمینه‌ها را از همه ابعاد در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلایی افزود: باید صنایعی که به مزیت‌های منطقه مرتبط هستند ویژه دیده شوند.

وی اضافه کرد: شورای برنامه ریزی باید با برنامه حضور پیدا کند و امیدواریم بودجه با کمترین تغییر تصویب شود.

استاندار گفت: صندوق‌های توسعه استانی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

اعلایی افزود: کسانی که اهل آوج، اما در تهران مستقر هستند به این منطقه برگردند و ما سعی می‌کنیم زمینه بهتری برای آن‌ها فراهم کنیم.

دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم به خوبی فعال شده است

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم به خوبی فعال شده که برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف بسیار موثر بوده است.

روح الله عباسپورافزود: در سال‌های گذشته، بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی و بخشی هم به مدیریت‌ها باز می‌گشت، اما دولت سیزدهم در سیاست‌های خارجی اقدامات خوبی را در بحث دیپلماسی اقتصادی شروع کرده است که اولین اثر آن را در بحث ویروس کرونا مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: اگر در گذشته موضوع واکسیناسیون به برخی مسایل خارجی از قبیل تحریم‌ها ربط داده می‌شد، ولی وقتی وزارت امور خارجه و سفارت خانه‌ها در این دولت فعال شدند در کوتاه‌ترین زمان واردات واکسن صورت گرفت و به کمک تولیدات داخلی، مردم در دو مرحله به سرعت واکسینه شدند و میزان تلفات کرونا از ۷۰۰ نفر روزانه به زیر ۵۰ نفر کاهش یافت.

عباسپور گفت: عضویت ایران در پیمان شانگ‌های را که ظرفیت اقتصادی بالایی در دنیا دارد را نیز باید یکی دیگر از اتفاقات خوب دانست که ناشی از دیپلماسی اقتصادی این دولت بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین بازار‌ها برای ایران هند است که در پیمان شانگ‌های عضویت دارد بنابراین عضویت کشورمان در این پیمان، خیلی از گره‌ها و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

عباسپور افزود: خوشبختانه دستگاه دیپلماسی کشور به خوبی فعال شده و بخشی از دنیا حداقل شرق دنیا را به خود متوجه کرده و دیگر تحریم آمریکا اثرگذار نیست به طوری که تاکنون ۱۲ واسطه برای مذاکره فرستاده اند.

وی همچنین گفت: دولت با کمک مجلس انقلابی نوید حل مشکلات را به مردم داده، اما باید بدانیم دولت هنوز در مرحله برنامه ریزی، ایجاد نقشه راه و ریل گذاری است و نباید خیلی توقع اتفاقات سنگین را از این دولت در این مدت کوتاه داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مطالبات مردم شهرستان آوج، گفت: در همین راستا مجوز احداث بیمارستان را در آوج که از خواسته‌های اصلی مردم این شهرستان است دریافت کرده ایم و به زودی کلنگ آن را به زمین خواهیم زد.

۱۰ اداره در آوج با نمایندگی اداره می‌شود

فرماندار آوج هم در این نشست گفت: در این شهرستان ۱۰ اداره به شکل نمایندگی اداره می‌شود و پیگیری و مکاتبه لازم برای ارتقای آن‌ها صورت گرفته است.

نصرت الله علیرضایی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲ مورد از ادارات شهرستان از نمایندگی به ادراه ارتقا یافته، ولی مابقی به همان شکل هستند و نیازمند تقویت آن‌ها هستیم.

وی گفت: چند اداره هم باید در این شهرستان مستقر شوند و در این دو سال اخیر ۶ اداره را مستقر کرده ایم.

علیرضایی افزود: شعبه تامین اجتماعی که به تازگی در شهرستان مستقر شده، با حذف دفترچه‌های درمانی دیگر جوابگوی مردم نیست و ما مکاتبه کرده ایم که شعبه تامین اجتماعی به شعبه ثابت تبدیل شود تا مشکل مردم شهرستان حل شود.

وی گفت: استقرار پلیس راه نیز از مطالبات مردم شهرستان است و چند قطعه زمین را برای استقرار معرفی کرده ایم که باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار آوج افزود: آوج تنها شهرستان استان قزوین است که فاقد بیمارستان است هرچند در دوسال اخیر در شاخص‌های بهداشتی و درمانی شهرستان گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی گفت: طرح تعریض گردنه آوج از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که شامل ۹ کیلومتر راه می‌باشد که ۲ کیلومتر آن زیرسازی و تعریض شده و هفت کیلومتر دیگر باقی مانده است.

علیرضایی اضافه کرد: سال گذشته وزیر وقت از این طرح عمرانی بازدید کرد، ولی کار خاصی صورت نگرفت و تکمیل آن نیازمند پیگیری است.

این مسئول افزود: سال گذشته سیلی در این شهرستان به وقوع پیوست که خسارات زیادی به بار آورد و چهار نفر از شهروندان آوجی فوت کردند و یک نفر مفقود شد، ولی هنوز خسارتی به آن‌ها پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قزوین شهرستان آوج شورای اداری دیپلماسی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.
ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.
شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.
استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.
شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.
استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.
شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود  و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را  بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است