Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:24:11 GMT

ضرورت احیای کاروانسراهای تاریخی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۷۷۰

ضرورت احیای کاروانسراهای تاریخی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در جلسه‌ای با حضور مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان میراث فرهنگی وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه اظهار داشت: با بودجه موجود نمی‌توان کار جدیدی در اصفهان انجام داد، چرا که تمامی آن صرف ویرانی آثار شاخص باقی‌مانده می‌شود، یک بحثی که در صنایع دستی و هنر وجود دارد آن است که هنر لزوما با نگاه بازاری انجام نمی‌پذیرد و بخش کوچکی را شامل می‌شود و در این دو حوزه اگر بخواهیم صنایع دستی را نجات دهیم و به هنر کمکی جدی کنیم راهش آن است که گردش مالی این حوزه‌ها را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازم است تلاش کنیم که چند شرکتی که در حوزه بازاریابی بین‌المللی فعال و حرفه‌ای هستند را شناسایی کنیم و با این شرکت‌ها برای بازاریابی مناسب در این حوزه همکاری داشته باشیم.

طغیانی عنوان کرد: اهالی صنایع دستی توقع دارند در گام نخست و به عنوان کاری کوچک چند بازارچه برایشان در شهر اصفهان تعریف شود، این برای ابتدا مسیر کارهای خوبی است اما مشکل صنایع دستی را به واقع برطرف نمی‌کند و باید در حد کشوری و جهانی به صورت استاندارد همراه با کیفیت و برند مناسب در حوزه صنایع دستی فعالیت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها گفت: این کاروانسراها طی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ تخریب شده و اکنون باید با احیا یا سرمایه‌گذاری قابل استفاده شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان کاروانسرا بافت تاریخی طغیانی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

سعید نظری گفت: با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ٣٨٥ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و ... فعالیت دارند.

 وی بیان کرد: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری