Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@16:20:59 GMT

چرا "زالاوا" از اکران انصراف داد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۸۰۴

چرا 'زالاوا' از اکران انصراف داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

«سینمای مستقل و فیلم‌هایی چون «زالاوا» که با جسارت در پرداختن به فضا و موقعیتی بدیع، غیرکلیشه‌ای و هیجان‌انگیز از مسیری صعب عبور کرده تا در فرصتی مناسب میزبان مخاطبانی باشد که به دلیل شیوع کرونا فاصله‌ای چشمگیر با سالن‌ها گرفته بودند، اکنون پیش از قرار گرفتن زیر چرخ‌دنده‌های تصمیمات و ترکیب‌های نامتوازن و ناعادلانه اکران، انصراف خود را اعلام می‌کند تا شاید نگاهی دلسوزتر و دغدغه‌مندتر نسبت به این طیف از تولیدات بر چیدمان فیلم‌ها برای نمایش حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط‌عمومی پروژه در متن این بیانیه آمده است: طبیعی است که بدون هیچگونه ادعای کاذبی، نسبت به ظرفیت‌های کیفی و منطقی «زالاوا» آگاه هستیم و یقین داریم در صورت نبود تبعیض و گزینش‌ها و مهندسی‌های اکران، از اختصاص زمان مناسب گرفته تا تعداد سالن‌های سینما، مخاطبان را دست خالی به خانه بازنمی‌گردانیم.

بنابراین دست‌اندرکاران تولید فیلم «زالاوا» با خاطری مکدر از شرایط نامساعد و نابرابر آثار سینمای مستقل نسبت به تولیداتِ شبه‌تجاری‌ رایج که سردمداران و جریان‌سازان سینمای امروز شده‌اند، امیدوارانه چشم به آینده‌ای دوخته‌اند که شاید آتش این فیلم‌سوزی‌ها، با دلسوزی‌ِ مدیران و تصمیم‌گیرانی هدفمندتر خاموش شود.»

قرار بود فیلم سینمایی «زالاوا» از اول دی‌ماه در سینماهای کشور اکران شود.

«زالاوا» به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری و نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام است که در آن نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین از بازیگران اصلی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زالاوا فیلم سینمایی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد

لازارینی گفت: از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهم با این فشار‌ها مقابله کنند، زیرا هدف واقعی از انحلال آژانس، اهداف سیاسی است که ممکن است در آینده بر سر تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی مانع ایجاد کند.

رئیس آژانس آنروا افزود: هدف اصلی در این زمینه، عدم ثبت فلسطینی‌ها به عنوان آواره است که نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت که وجود آنروا باعث ادامه دار شدن مساله آوارگان خواهد شد. اما مسئله اصلی، فقدان راه حل سیاسی است که باعث می‌شود فلسطینی‌ها مدت طولانی تری به عنوان آواره باقی بمانند.

لازارینی تصریح کرد که از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد، اما اطمینان دارد که این رژیم فراخوان‌هایی را برای این موضوع و مذاکراتی را درباره تشکیلاتی جایگزین آنروا انجام داده است.

رئیس آژانس امدادرسان آنروا خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شرایط کنونی، ساختار دیگری را جایگزین آنروا کرد، زیرا هیچ تشکیلات دیگری وجود ندارد که مسئولیت‌های آژانس آنروا را بپذیرد و مانند آن، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی را فراهم سازد. فقط یک دولت یا حاکمیت دارای حقوق کامل از عهده این مسئولیت برمی آید.

وی در پایان تاکید کرد: تنها طرفی که می‌تواند این مسئولیت‌ها را انجام دهد، کشور مستقل فلسطین در آینده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس