Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد: الکساندر لاورنتیف، رئیس هیئت روسی در هفدهمین نشست عادی مذاکرات آستانه درباره سوریه امروز در جمع خبرنگاران در نورسلطان، پایتخت قزاقستان گفت: ما نگران افزایش حملات سازمان‌های تروریستی در سرتاسر سوریه به ویژه در شمال این کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه به تعهدات خود در توافقات با رئیس جمهوری روسیه در مارس ۲۰۲۰ به طور کامل عمل نمی‌کند.

لاورنتیف یکبار دیگر بر تلاش کشورش برای برداشتن گام‌هایی در مسیر اصلاح این وضعیت که منجر به اجرای تعهدات ترکیه شود، تاکید و خاطرنشان کرد که همه مقدمات برای این امر فراهم است.

لاورنتیف افزود: امیدواریم ژانویه آینده هفتمین جلسه کمیته بررسی قانون اساسی در سوریه برگزار شود و طرف‌های سوری بتوانند در این نشست به راه حلی برسند. گیر پدرسون فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ۱۲ دسامبر در دمشق بود و با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد و گفت‌وگو‌های سازنده‌ای بین آن‌ها صورت گرفت. پدرسون برداشت بسیار مثبتی از این دیدار داشت. ما معتقدیم که این امر به ما امکان می‌دهد به هفتمین جلسه آتی کمیته تدوین قانون اساسی اتکا داشته باشیم.

لاورنتیف درباره اقدامات قهری یکجانبه اعمال شده علیه سوریه گفت: متاسفانه همچنان مواضعی برای ادامه تحریم‌ها علیه دمشق وجود دارد، امیدواریم اوایل سال آینده این مواضع به نوعی تعدیل شود. همچنین قرار است در گفت‌وگو‌های جاری در نورسلطان در مورد کمک‌های بشردوستانه و طرح‌های احیای اقتصاد این کشور گفت‌وگو شود. بدون این اقدام، حل این مشکل به زمان بیشتری نیاز دارد. همه ما باید در این امر مشارکت داشته باشیم. متأسفانه اکنون روش‌های اعضای نشست آستانه تا حدودی متفاوت است.

او با بیان اینکه فرمول آستانه در خصوص حل بحران سوریه همچنان معتبر است، گفت: نزدیک به پنج سال از آغاز این روند می‌گذرد و ما معتقدیم که این روند منحصر به فرد تأثیرگذاری خود را برای تغییر اوضاع میدانی و روند سیاسی حفظ کرده است.

او افزود: بنابراین، ما قبل از هر چیز اینجا در نورسلطان با نمایندگان ترکیه، ایران و کشور‌های همسایه عراق، لبنان و اردن درباره موضوعاتی که به ما اجازه می‌دهد در مسیر این راه‌حل پیش برویم، بحث خواهیم کرد.

لاورنتیف گفت: روسیه قصد دارد در نشست بین‌المللی آستانه توجهات را به مشکل بازگشت آوارگان سوری جلب کند.

او تاکید کرد که باید شرایط کافی و مناسب برای بازگشت آوارگان سوری فراهم شود. دولت سوریه همه تلاش خود را برای دستیابی به این هدف انجام می‌دهد، اما به بودجه نیاز است.

لاورنتیف اعلام کرد که روسیه از گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد سازوکار گذرگاه مرزی در سوریه مطلع شده است. این سازوکار نشان می‌دهد جامعه بین المللی در حال پیوستن به روند کمک رسانی به سوری‌هاست.

او افزود: ما گزارش ماه دسامبر گوترش را به دقت مطالعه کردیم. ظاهراً همه چیز خوب است، جامعه بین‌المللی فعالانه در حمایت از مردم سوریه مشارکت دارد، اما در عین حال، طی شش ماه گذشته اقدامات زیادی صورت نگرفته است.

لاورنتیف در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران تاکید کرد که روسیه فعالیت سرمایه گذاران چینی در سوریه را مثبت ارزیابی می‌کند و این امر را الگوی خوبی برای سایر کشور‌ها در کمک رسانی به سوریه و بازسازی اقتصاد این کشور می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الکساندر لاورنتیف مذاکرات آستانه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر مناطقی را در شهر رفح بمباران کردند که بر اثر آن تا این لحظه ۲۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شدند.

تعدادی از شهدا زن و کودک هستند. بنابر اعلام منابع محلی، جنگنده‌های اسرائیلی ۱۱ خانه را در این دور از حملات خود در رفح، بمباران کرده اند.

این در حالی است که از صبح امروز اخباری در زمینه طرح رژیم صهیونیستی برای تخلیه شرق رفح نیز شنیده شده است.

براین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی تخلیه مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است. ارتش صهیونیستی اعلام کرده در این مرحله قصد جابجایی ۱۰۰ هزار نفر از افراد حاضر در این منطقه را دارد.

کد خبر 6098108 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس