Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ استاندار فارس گفت: ۸۰ سال طول کشید که فارس به شبکه راه آهن کشور متصل شود و حق نداریم که ۸۰ سال دوم را برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر زمان سپری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ،  محمدهادی ایمانیه استاندار فارس  در مراسم نامگذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام آیت‌الله حائری ابراز امیدواری کرد که این حرکت ارزشمند و این نامگذاری یک الگویی برای همه ما باشد که بتوانیم چهره‌های فرهنگی، دینی و علمی کشور معرفی کنیم که این افراد الگو‌ها و انسان‌های بزرگ و شریفی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 80 سال طول کشید که فارس به شبکه راه آهن کشور متصل شود و حق نداریم که 80 سال دوم را برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر زمان سپری شود، افزود: تا استان فارسی‌ها در وزارت راه و شهرسازی بر سر کار هستند باید ماجرای عقب ماندگی استان در بحث راه، راه آهن و فرودگاه را برطرف کنیم.

ایمانیه ادامه داد: برای راه آهن شیراز – بوشهر توافق نامه‌ای فی مابین با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استاندار بوشهر به امضاء رسیده است که موضوع کار راه آهن شیراز – بوشهر از 2 طرف آغاز شده است و راه آهن شیراز - لار - بندرعباس و راه آهن شیراز - گل گهر هم باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بایستی خدمت رسانی بهتر و بیشتری به مردم شریف استان ارائه شود، تصریح کرد: راه آهن شیراز، لار به بندرعباس و شیراز گل به گهر نیز در دستور کار قرار گرفته است و در این شرایط که بالاترین مرگ ناشی از تصادفات را در فارس داریم قطعاً هیچ راهی بهتر از تقویت راه آهن و انتقال ریلی هم برای مسافر و بار وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهی ایمن‌تر و ارزان‌تر از خطوط ریلی وجود ندارد، بیان کرد: در تلاش هستیم که سرعت انتقال مسافر از طریق قطار شیراز به اصفهان افزایش یابد و برای این کار، دنبال سرمایه گذار هستیم.

مهرداد انصاری  مدیرکل راه آهن استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به اتصال و آغاز به کار راه آهن فارس از سال 88، بیان کرد: ایستگاه راه آهن استان فارس در حال حاضر  24 پایانه دارد که تمامی همکاران سختکوش ما در راستای افزایش کیفیت ایستگاه‌ها فعالیت کردند و از سال 90 یکصد پروژه سخت افزاری و نرم افزاری انجام شد.

 وی اظهار داشت: در 90 درصد کل مسیر خط آهن شیراز- اصفهان، سرعت قطار بین 120 تا 140 کیلومتر بر ساعت و این میزان بالاترین سرعت قطار در کشور است.

انصاری با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های رادیویی و ارتباطی و تمام پروژه‌های ریلی و ناوگان و همه پروژه‌های تعمیراتی، فنی، تخصصی و ریلی اعم از زیربنایی و ناوگان در این اداره کل اجرایی می‌شود و همکاران ما به این تخصص اشراف دارند، گفت: برنامه‌های متعددی برای راه آهن فارس پیش‌بینی کردیم که در نهایت سه پروژه بسیار مهم در دست پیگیری است که نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.

او گفت: اولین آن تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی است که انتظار داریم عزیزان فارس در این راستا گام بردارند. دهکده لجستیکی در منطقه ویژه هم ایجاد می‌شود و خطوط آنتنی و برخی فناوری‌های ریلی که بخشی از تولیدات آن در حال اجراست از دیگرپروژه‌های شاخص ریلی است.

مدیرکل راه‌آهن فارس همچنین با اشاره به اینکه توان بالغ بر 5 میلیون تن حمل بار را داریم، گفت: رضایت مندی مردم در حوزه حمل بار و مسافر قابل توجه بوده و این نام گذاری امروز هم در راستای الگوسازی روی داده است.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد

فرشید قاسمی در آیین استانی نواخته شدن زنگ سپاس معلم در دبیرستان دخترانه فرشتگان ناحیه چهار شیراز، با تبریک هفته معلم، و عرض ارادت به معلمان، اظهار کرد: در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم زنگ سپاس معلم را امروز به صدا در می‌آوریم.

او افزود: افرادی می‌توانند کار تعلیم و تربیت را بر عهده بگیرند که خود خوب تربیت شده باشند.

قاسمی تصریح کرد: قرار است کشور ما ایران قوی بشود، بنابراین برای داشتن ایران قوی نیازمند معلمان و دانش آموزان قوی داریم.

او ادامه داد: اگر قرار است تحولی در جامعه صورت گیرد این تغییر و توسعه تنها از سوی معلمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر پر افتخار تعلیم و تربیت، بتوانیم تلاش خود را تا سپردن پرچم انقلاب به دست حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دهیم.

 در این مراسم از جمعی از معلمان این اموزشگاه با اهدای لوح سپاس و شاخه گل، تجلیل شد. شیبانی؛ فرماندار شیراز، سرهنگ علی قاسمی؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی، سرهنگ مدبری؛ معاون اجتماعی سپاه فجر استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر