Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله عابدی روز سه شنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سرانه تملک دارایی های سرمایه‌ای استان در بودجه سال آینده نسبت به جمعیت، ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۲۰ ریال برآورد شده که ۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۷۰ ریال بیشتر از میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: سرانه میانگین تملک دارایی های سرمایه ای کشور هشت میلیون و ۲۴۴ هزار ۱۵۰ ریال است و از این حیث گلستان در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مقدار این سرانه در بودجه امسال کشور پنج میلیون و ۲۳ هزار و ۸۵۰ ریال و در استان گلستان ۶ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۱۰ ریال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: با توجه به درآمدهای پیش بینی شده، سهم مالیات در درآمدهای استان ۹۲.۵ درصد و در کشور ۹۶.۶ درصد تعیین شده که نشان دهنده کاهش سهم درآمدی استان از محل درآمدهای مالیاتی است.

عابدی در خصوص اعتبارات پیش بینی شده هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای گلستان در لایحه ۱۴۰۱، افزود: این اعتبارات نسبت به بودجه امسال در کشور از رشد ۱۴.۷ درصدی و در گلستان با رشد ۱۹.۷ درصدی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای گلستان افزون بر ۳۰ هزار و ۱۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده و ۳.۱ درصد از اعتبارات کشوری را در این بخش به خود اختصاص می دهد.

عابدی با تاکید بر توزیع اعتبارات براساس آمایش سرزمینی در گلستان، افزود: از مجموع ۲۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان، سهم تملک استانی ۳۸.۸ درصد، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی ۱.۳ درصد، نفت سه درصد، طرح های ملی انتقالی به استان ۱۲.۷ درصد و قانون استفاده متوازن  ۳۸.۲ درصد است.

وی با اشاره به این که مطالعات آمایش سرزمین ملی و استان ها، مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها و اسناد توسعه شهرستانها، رویکرد مهم در تدوین برنامه ها و تعریف پروژه ها خواهد بود، گفت: پیش بینی ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نقش مهمی را  در توسعه استان با رویکرد تحقق رشد اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی به رشد هشت درصدی اقتصادی کشور و اقدام انجام شده در استان گلستان در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت که در این راستا گزارشی از قابلیت ها، راهکارها و سهم هریک از بخش های اقتصادی استان در راستای رشد هشت درصدی تهیه و برای استفاده در لایحه بودجه کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا و آبادی مستقر هستند و عمده آنها به کشاورزی اشتغال دارند .

برچسب‌ها استان گلستان لایحه بودجه سازمان برنامه و بودجه گرگان اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان لایحه بودجه سازمان برنامه و بودجه استان گلستان لایحه بودجه سازمان برنامه و بودجه گرگان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان گلستان لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری