Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@06:08:04 GMT

ایران در مذاکرات وین موفق عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۴۵۰۱

ایران در مذاکرات وین موفق عمل کرده است

یک خبرگزاری فرانسوی به تلاش ایران در مذاکرات وین در متقاعد کردن طرف‌های غربی در رفع تحریم‌ها به عنوان یک اولویت اصلی اشاره کرد.

به گزارش مشرق، یک تحلیلگر فرانسوی گفت که ایران در مذاکرات اخیر رفع تحریم‌ها در وین موفق عمل کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «برنارد هورکاد» تحلیلگر فرانسوی در امور ایران در زمینه دور تازه گفت‌وگوها در وین گفت که ایران در دور تازه مذاکرات در وین موفق شده تا طرفین خود را متقاعد کند که تحریم‌ها باید به عنوان یک اولویت حل و فصل شوند، زیرا این راه را برای حل و فصل  امور فنی هسته ای هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ایران مرتباً تاکید می‌کند که همیشه به برجام احترام گذاشته است و ترمیم خسارت وارد شده از این مسئله به عهده آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز  روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به مسائل روز منطقه و جهان از جمله آخرین تحولات در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین پرداخت و گفت، ایالات متحده به‌عنوان مقصر بحران هسته‌ای کنونی باید سیاست اشتباه خود در قبال ایران را اصلاح  و تمامی تحریم‌ها علیه این کشور را رفع  کند.

  «ژائو لیجان» از سخنگویان وزارت خارجه چین در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت: «با تلاش‌های هماهنگ همه طرف‌ها، دور هفتم مذاکرات در مورد ازسرگیری پایبندی به برجام پیشرفت مثبتی داشته است. همه طرف‌ها درباره موضوعات مربوط به لغو تحریم‌ها تبادل نظرعمیقی داشتند و پیش‌نویس‌های اسناد جدیدی در مورد مسائل مربوط به بخش هسته‌ای ارائه کردند. همچنین مقرر شد دور بعدی مذاکرات تا خاتمه سال جاری میلادی برگزار شود.

وی ادامه داد: «موضوع هسته‌ای ایران اکنون در یک دوراهی حساس قرار دارد. چین نگرش جدی همه طرف‌ها در این دور از مذاکرات را به رسمیت می‌شناسد و از اجماع حاصل شده بین ایران و آژانس در مورد نظارت بر تاسیسات هسته‌ای استقبال می‌کند. امیدواریم همه طرف‌ها به مسیر صحیح گفت‌وگو و رایزنی پایبند باشند و برای حفظ پیشرفت مذاکرات، تمرکز بر مسائل حل‌نشده، ایجاد فضای لازم برای گفت‌وگوها و تلاش برای رسیدن به نتایج اولیه تلاش کنند. ایالات متحده به‌عنوان مقصر بحران هسته‌ای کنونی ایران، باید سیاست اشتباه خود در قبال ایران را اصلاح کرده و تمامی تحریم‌های علیه این کشور و همچنین دست درازی‌های قضایی علیه طرف‌های ثالث را لغو کند.»

این دیپلمات ارشد چین در خاتمه گفت: «پکن همواره در مذاکرات هسته‌ای ایران نقش سازنده‌ای داشته است. ما ارتباط و هماهنگی نزدیک با آمریکا، ایران و سایر طرف‌ها را حفظ کرده و تلاش‌های فعالی برای پیشبرد مذاکرات انجام داده‌ایم. ما قاطعانه از روند حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک این مسئله حمایت خواهیم کرد، به مشارکت سازنده در مذاکرات بعدی ادامه داده و با همه طرف ها برای نتایج اولیه کار خواهیم کرد. در این میان، ما قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود دفاع می‌کنیم.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دپیلماسی ایران نیز روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد و تحرکات منفی سه کشور اروپایی در مذاکرات وین گفت: «در طول مذاکرات بیش از هر دوره دیگر مذاکرات مواجه با کمپین بازار دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای بر علیه آنچه در اتاق‌های گفت‌وگوها انجام می‌شود، از سوی برخی از این کشورها بودیم. به ویژه سه کشور اروپایی متاسفانه به جای این‌که وقت و انرژی خود را معطوف به مذاکرات کنند، بعضا دیده شده وارد کارزارهای رسانه‌ای شدند و هم اطلاعات غلط و برساخته داده شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه در تشریح فضای کنونی در وین اظهار داشت: «ما امروز دو متن توافق شده جدید داریم که ماحصل گفت‌وگوهای بسیار فشرده‌ای است که طی چند روز گذشته در وین همراه با تنفس چند روزه به دست آمده است. اینها متن‌هایی است که نظرات ایران به همراه متون قبلی در آن لحاظ شده است و الان متونی داریم که براساس آن می‌توانیم به گفت‌وگوهای آتی ادامه دهیم.»

وی گفت: «اگر طرف‌های مقابل از روز اول با همین رویکردی که در روز آخر به گفت‌وگوها پیوستند، وارد می‌شدند، بسیار زودتر می‌توانستیم به این متون به عنوان مبنای گفت‌وگوهای آتی برسیم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت فرانسه مذاکرات وین ایران سعید خطیب زاده مذاکرات هسته ای ایران تاسیسات هسته ای ایالات متحده خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رفع تحریم ها همه طرف ها گفت وگوها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد

طرفداری| با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران به دلیل اقدام غیرحرفه ای کنفدراسیون آسیا، در مسابقات آسیایی 2024 ازبکستان شرکت نمی کند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند. تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند. از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین المللی جام زنده یاد یزدان راد(مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • فوتسال ایران درجام‌جهانی موفق می‌شود/برخی انتقادات غیرمنصفانه بود
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو