Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:49:40 GMT

برگزاري هفدهمين نشست آستانه درباره سوريه

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۴۷۴۲

خبرگزاری آریا- هفدهمین نشست بین المللی سوریه با عنوان روند در قزاقستان آغاز شد تا بار دیگر بر پایبندی به حفظ حاکمیت و وحدت اراضی سوریه تاکید شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «الکساندر لاورنتیف»، رئیس هیئت روسی حاضر در این نشست گفت: گروه‌های تروریستی فعالیت خود را در مناطق مختلف سوریه افزایش داده اند و ضرورت دارد به همراه سازمان ملل متحد، برای کمک به آوارگان سوری تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روند آستانه از 23 ژانویه سال 2017 با مشارکت دولت سوریه، مخالفان نظام سیاسی سوریه، مثلث روسیه، ترکیه و ایران به عنوان کشور‌های تضمین دهنده، مربع سازمان ملل متحد، لبنان، عراق و اردن به عنوان اعضای ناظر و با تاکید بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه، آغاز شد.
محور و مبنای روند آستانه، قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تاکید اساسی آن بر پایبندی به حفظ حاکمیت و وحدت سرزمینی سوریه است.
تاکنون مهم‌ترین تصمیم گیری‌های روند آستانه، ایجاد مناطق کاهش تنش، نظارت بر توقف درگیری ها، ایجاد مناطق امن برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه، پرونده اسرا و بازداشت شدگان و کمیته قانون اساسی بود.
سوریه به دنبال یک دهه مبارزه با تروریسم، درگیر مشکلات متعدد ناشی از محاصره اقتصادی و تحریم‌های آمریکا است، با این حال کشور‌های عربی موضع خود را نسبت به دمشق تغییر داده و درخواست‌هایی درباره بازگشت این کشور به اتحادیه عرب مطرح شده است.
اواخر سال 2019، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قانون موسوم به «سزار» را امضا کرد که از سال 2020 اجرایی شد و تقریبا تمام ابعاد اقتصاد سوریه را هدف قرار داد. این قانون تمام شرکت‌ها و افرادی را که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تجارت می‌کنند تحریم کرده و این کشور را در بدترین اوضاع اجتماعی-اقتصادی از زمان آغاز جنگ فرو برده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد

رییس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه موضع این کشور هرگز در قبال آرمان فلسطین تغییر نکرده، اظهار داشت که حمایت دمشق از فلسطین همواره تعمیق شده است. 

به گزارش مشرق، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • هفدهمین دوره میرمیران و روز معمار
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد