Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپهبد «سطلان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را به رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سپهبد «سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، امروز (سه‌شنبه)، در پی شهادت «حسن ایرلو» سفیر تهران در صنعاء پیام تسلیتی برای ملت ایران ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهبد سلطان السامعی در پیام مذکور نوشت: «با نهایت غم و اندوه، خبر درگذشت سفیر انسانیت حسن ایرلو مرد دیپلماسی را دریافت کردیم. بدین وسیله اینجانب در پی این مصیبت دردناک، صمیمانه تسلیت می‌گویم و همدردی صادقه خود را ابراز می‌کنم. ما تأکید داریم که به دنبال درگذشت این قامت اسلامی، یمن امروز در اندوه بزرگی به سر می‌برد».

عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: «سفیر ایرلو مرد بزرگ و حکیمی بود که در تعمیق روابط یمن وایران و به طور کلی روابط [کشورهای]عربی با ایران نقش بسزایی داشت».

وی در ادامه اضافه کرد: «سفیر ایرلو در وضعیت فوق‌العاده و شرایط دشواری که در پی بمباران و محاصره به وجود آمده بود، در کنار یمنی‌ها ایستاد. او نمود دیپلماسی ایران بود؛ ایرانی که در زمان تجاوز‌های ظالمانه در کنار یمن ایستاد و همواره ایستاده است».

سپهبد سلطان السامعی در پایان اظهار داشت: «ما امروز و پس از این خسران بزرگ به خود، خانواده او و مردم ایران و تمام آزادگان جهان درگذشت حاج حسن ایرلو را تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که او رحمت کند و در کنار صدیقان، شهداء و صالحان در بهشت بی‌کرانش سکنا دهد».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) از شهادت سفیر تهران در صنعاء خبر داد.

خطیب زاده امروز اعلام کرد: «شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت سفیر ایران در یمن گفت: «شهید ایرلو به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر بابرکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در ماموریت اخیر، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود».

پس از اعلام این خبر، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء و سخنگوی جنبش انصارالله یمن، «هشام شرف» سخنگوی وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن و همچنین «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه یمن هر یک در پیامی جداگانه شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

خبر شهادت سفیر این در حالی منتشر شد که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور جمهوری اسلامی ایران (دوشنبه) ۲۹ آذرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در خصوص «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که بازگشت سفیر به تهران در پی اختلافات ایران با انصارالله صورت گرفته است، پاسخ داد: «طرح سؤالات رسانه‌های غربی اعتباربخشی به روایت‌های غلط و داستان‌سرایی‌هایی است که مطرح می‌شود. روابط ایران و دولت نجات ملی یمن از هر زمانی مستحکم‌تر و به هم نزدیک‌تر است. جمهوری اسلامی ایران کماکان متعهد است به مردم یمن از همه ابزار‌های دیپلماتیک و سیاسی کمک کند. آن‌هایی که این خبرسازی‌ها را می‌کنند بهتر است توجه کنند تنها راه کمک به موضوع یمن احترام به خواست و اراده مردم یمن است. آقای ایرلو احتیاج به رسیدگی فوری پزشکی داشت و چندین روز این موضوع در دستورکار جمهوری اسلامی ایران بود و چندین کشور در منطقه از جمله عراق به ما در این زمینه کمک کردند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ یمن حسن ایرلو ایران و یمن ائتلاف سعودی جمهوری اسلامی ایران شهادت سفیر امور خارجه حسن ایرلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری