Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@08:32:35 GMT

شکایت قطری‌ها از شرکت هواپیماسازی ایرباس

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۴۸۸۵

شکایت قطری‌ها از شرکت هواپیماسازی ایرباس

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، به خاطر ترک خوردن رنگ و بدنه هواپیماهای ایرباس 350 از شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه در دادگاه انگلیس شکایت کرده است. این اقدام دو طرف را به یک دعوی قضایی جدی در حوزه امنیت هوانوردی نزدیک کرده است.

قطر ایرویز می‌گوید: ترک خوردن رنگ و آسیب ‌به لایه محافظ در برابر رعد و برق روی بدنه هواپیماهای A350 باعث شده تا این شرکت مجبور شود 21 فروند از این نوع هواپیماها را زمین‌گیر کرده و حالا به دنبال گرفتن خسارت از شرکت سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرباس گفته علیرغم این اتفاقات اما پرواز هواپیمای A350 با بدنه کربن کامپوزیت ایمن است، اما قطر ایرویز می‌گوید؛ هنوز خیلی زود است که بتوان درباره ایمنی هواپیماهای A350 با توجه به ترک‌های روی بدنه اظهارنظر کرد.

ایرباس نه تنها زیر بار وجود این نقص در هواپیماهایش نمی‌رود بلکه هفته گذشته شرکت قطر ایرویز را به ارائه اطلاعات نادرست درباره مشکل و ربط دادن ایمنی پرواز متهم کرده و تهدید کرده علیه این شرکت اعلام دعوی قضایی خواهد کرد.

قطرایرویز گفته که در لندن علیه ایرباس شکایت کرده است، این شرکت عربی تاکید کرده که تمام تلاش‌هایش برای رسیدن به یک راه حل با طرف فرانسوی به بن‌بست خورده و ترک روی بدنه هواپیماهای A350 در حال بیشتر شدن است، به همین خاطر راهی جز شکایت علیه شرکت سازنده برایش باقی نمانده است.

منبع: فارس

کد خبر: 1122838 برچسب‌ها کشور قطر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کشور قطر قطر ایرویز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودروهای جدید به هلال احمر

بابک محمودی،اظهار داشت: ما در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر هستیم. سال گذشته و امسال تقریباً توانی به این جمعیت اضافه شد که برابری می‌کند با همین صد سال گذشته که انصافاً این دوره بدون اینکه نگاه سیاسی به موضوعات باشد حداکثر تلاش شد برای کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان.

وی افزود: علاوه بر این ۱۶۰۰ دستگاه ما امسال در حال عقد قرارداد و خرید بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروهای امدادی و آمبولانس هستیم و تا پایان سال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهیم کرد، که شاهد خدمات بیشتری به مردم باشیم.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود که در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه داریم و این برنامه را داریم تا حدود ۱۰۰ پایگاه دیگر را اضافه کنیم و در نرم جهانی به یک عدد بسیار مطلوبی از نظر زمان برای رسیدن در محل حادثه خواهیم داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بزرگراه‌های جدیدی به سرعت به بدنه کشور اضافه خواهد شد که این موضوع نیاز به تجهیز دارد و برنامه‌ریزی هم نیز صورت گرفته است که به یاری خداوند ما شرایط بسیار خوبی را برای امسال و سال آینده برای اجرای عملیات‌های امداد امدادرسانی در تمام سطوح کوهستانی در پیش خواهیم داشت.

محمودی در خصوص خودروها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند بیان کرد: تقریباً تمامی استان‌ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند که به تمامی این استان‌ها اعزام خواهد شد اما بعضی از این استان‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی، همچنین وسعت، و تعداد پایگاه‌های که دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروز رسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی به جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص پلاک این خودروها نیز گفت: سردار رادان شخصاً به این موضوع ورود کردند و انشاالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیزات هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک خودروها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • پیشنهاد تمدید باشگاه قطری به لژیونر ۳۷ساله ایرانی
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • (ویدئو) انقلاب در صنعت هواپیماسازی برای میلیاردرها!
  • انتقاد تند روزنامه قطری از سرمربی بومی السد