Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری سه شنبه مدعی شدند که احتمال دارد دولت آمریکا دارایی‌های مسدود شده دولت افغانستان را آزاد کند.

 به نوشته وبگاه «بریت‌بارت» به نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، دولت آمریکا  ممکن است به زودی دارایی‌های دولت افغانستان را آزاد کند و به طالبان اجازه دسترسی به آنها را به نام کمک به مردم افغانستان بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، طالبان در حال حاضر به دارایی‌های دولت افغانستان در بانک‌های آمریکایی دسترسی ندارند. موسسات جهانی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (IMF) نیز طالبان را از دسترسی به بودجه‌های متعلق به دولت افغانستان منع کرده اند.

طالبان در ۱۵ اوت، اندکی پس از آنکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به طور ناگهانی دستور خروج همه نیروهای آمریکایی از این کشور را صادر کرد، افغانستان را به کنترل خود در آورد.

سازمان ملل متحد طی روزهای گذشته در مورد قحطی قریب الوقوع در این کشور هشدار داده است .

به گزارش بی‌بی‌سی، به گزارش خامه پرس افغانستان، که پیوندی به نسخه اصلی ارائه نکرده است، در حالی که دولت بایدن در حال بررسی کاهش محدودیت‌های برخی منباع مطلع مدعی شدند که دولت ایالات متحده جلسه ای برگزار کرده است که در آن کاهش تحریم‌ها علیه طالبان مورد بحث قرار گرفته تا به سازمان‌های بین المللی امدادرسان اجازه داده شود تا کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان برسانند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران که دولت بایدن با نهادهای مختلف سازمان ملل متحد کار می‌کند تا راه‌های خلاقانه‌ای را  بریا کمک به این کشور بیابد.

 شماری از مردم کابل روز سه‌شنبه در واکنش به بلوکه شدن ذخایر ارزی افغانستان و مشکلات اقتصادی در این کشور، در کابل تظاهرات کردند.  تظاهرات‌کنندگان خواستار آزادسازی پول افغانستان برای خروج وضعیت اقتصادی کشورشان از حالت رکود و فروپاشی از سوی آمریکا شدند.

معترضان با در دست داشتن شعارهایی به زبان‌های پشتو و انگلیسی، آمریکا را استعمارگر خوانده و خواستار آزادی هرچه زودتر پول‌های بلوکه شده افغانستان شدند.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز یکشنبه هشدار داد که نسبت فقر در افغانستان به ۹۷ درصد خواهد رسید. «دبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز خواستار تامین بودجه مورد نیاز برای جلوگیری از فروپاشی ساختار اقتصادی و اجتماعی افغانستان شد.

وی افزود که بلوکه کردن دارایی‌های افغانستان و همچنین جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این کشور، باعث می‌شود که میلیون‌ها افغانستانی با خطر گرسنگی مواجه شده و باعث ایجاد موج بزرگی از آوارگان افغانستانی خواهد شد.

یک مقام دیگر سازمان ملل نیز گفت در حال حاضر نرخ فقر در افغانستان ۷۲ درصد بوده و در صورت ادامه روند کنونی، فقر در افغانستان تا نیمه نخست سال آینده میلادی به ۹۷ درصد خواهد رسید.

با تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا حدود ۹.۵ میلیارد دلار دارایی‌های خارجی افغانستان را که در اختیار مؤسسات مالی این کشور قرار داشت، مسدود کرده است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: جو بایدن دولت افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است

جعفر قادری اظهار داشت: اکنون که طبل رسوایی غرب در جهان به صدا درآمده است، چرا مدعیان به پوچ بودن اعتماد به غرب اعتراف نمی‌کنند؟

به گزارش نمایندگان، وی افزود: غزه ویترینی است از تمام ادعا‌هایی که غرب و آمریکا مطرح کرده است. ما سال‌ها نیاز بود که آن‌ها ماهیت خود را آشکار کنند و به شکلی نشان دهند که ادعاهایشان غیر واقعی و پوچ است.

وی در ادامه گفت: ادعا‌های حقوق بشری آمریکا و غرب کاملاً غلط از آب درآمد و و تمام شعار‌هایی که مطرح می‌کردند همه دروغ بودند و نادرستی ادعا‌های آن‌ها برای جهان روشن شد.

قادری اضافه کرد: حال که طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها هر دو باهم به صدا درآمده، وقت آن رسیده که بسیاری از مدافعان غرب و همه آن‌هایی که چشمان خود را بر حق بستند، روزه سکوت خود را بشکنند و نسبت به این آزادی خواهی واکنش نشان دهند؛ چرا که این فریاد جهانی شده و قابل کتمان نیست.

وی اضافه کرد: اکنون که طبل رسوایی غرب در جهان به صدا درآمده است، چرا مدعیان به پوچ بودن اعتماد به غرب اعتراف نمی‌کنند؟

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید افزود: اثبات شد که دولت‌مردان غربی و آمریکا نه به حقوق بشر اعتقادی دارند نه به اصطلاح برابری بها داده‌اند نه به کشور‌های دیگر. زیرا در عین حال که بیشترین منافعشان از کشور‌های عربی و مسلمان است، اما بیشترین لطمه و ضربه را به مسلمانان و کشور‌های عربی می‌زنند.

وی ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها نه برای رفاقت و دوستی با کشور‌های دیگر احترام قائل هستند نه پایبند به شعار‌های دروغین خود می‌مانند.

قادری گفت: آمریکا از دوستی با عرب‌ها می‌گوید، ولی بیشترین جرم و جنایت را در حق عرب‌ها انجام داده‌اند و به هیچی پایبند نیستند.

وی گفت: در نظام لیبرال دموکراسی سرکوب دیدگاه‌های مخالف و آزادی بیان و دانشجو و همه این‌ها نشان داد که این‌ها ادعا‌هایی دروغین بیشتر نیست و برخوردی هم که الان با دانشجویان خود انجام می‌دهند به صورت کلی ناقض بحث آزادی اندیشه و کرسی‌های آزاد اندیشی است که دولت‌مردان غربی از آن دم می‌زنند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ لیبرال دموکراسی ادعا‌های آزاد اندیشی جایگاهی ندارند. ارزش‌ها و باور‌های حاکم برای نظام به گونه‌ایست که کشور‌های دیگر را ترغیب می‌کند که به سمت این نظام حرکت کنند که با این سرکوب‌ها نشان دادند آنچه ادعا دارند کاملاً دروغ است و این برای جهان به اثبات رسید.

وی اضافه کرد: دولتمردان نظام لیبرال دموکراسی نشان دادند که آن‌ها ابزار‌ها را برای مطامع و اهداف خود استفاده می‌کنند و هر جا منافع آن‌ها اقتضا کند تمام ارزش‌های بشری را زیر پا می‌گذارند و فرد و جریان و ملتی که سد راهشان شود با آن برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران