Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:35:16 GMT

جرج قرداحی: در حق من ظلم و بی‌عدالتی شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۴۹۸۸

جرج قرداحی: در حق من ظلم و بی‌عدالتی شده است

وزیر اطلاع‌رسانی مستعفی لبنان اعتراف کرد که پس از درخواست از او برای اعلام استعفا به دنبال بحران بوجود آمده بین لبنان و عربستان، احساس کرده که در حق او ظلم و بی عدالتی شده است.

به گزارش ایسنا، «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی مستعفی لبنان امروز در سخنانی در مراسم «گردهمایی رسانه ملی» گفت: از تجربه کوتاه خود در وزارتخانه و بحران پیش آمده دریافتم که وضعیت رسانه‌های کشور اعم از دولتی و خصوصی در وضعیت دشواری قرار دارد که نیازمند بازنگری همه جانبه و عمیق است تا بتوان آن را در رسیدن به اهدافش یاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاع رسانی مستعفی لبنان در ادامه با اشاره به مجبور شدن به استعفا پس از اظهارات رسانه‌اش درباره جنگ یمن گفت: انتظار داشتم همه افراد صاحب قدرت در کنار من بایستند.

وی درباره صحبت‌های خود در مورد جنگ یمن که جرقه بحران با کشورهای حاشیه خلیج فارس را به وجود آورد، گفت: صحبتی که من دو ماه قبل از انتصابم به عنوان وزیر در یک رسانه خارجی درباره جنگ یمن انجام دادم، هیچ اهانتی علیه هیچ کشورس نشد اما مورد هجمه قرار گرفتم و عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با لبنان قطع کرده و خواستار استعفای من شدند.

وی ادامه داد: بله، میلیون‌ها انسان آزاده و شریف در کنار من ایستادند و من انتظار داشتم که تمام رسانه‌های لبنان و همه افراد صاحب قدرت در کنار من باشند، اما فقط افراد صادق و آزاده در کنار من ایستادند.

قرداحی حدود سه هفته پیش از سمتش استعفا کرد و گفت: نمی‌خواهم موجب آزار و اذیت لبنان و برادران لبنانی‌ام در کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس)‌باشم. لبنان از من مهم‌تر است و من تصمیم گرفتم پستم را ترک کنم.

وی درباره جنگ یمن گفت: این جنگ تا ابد ادامه نخواهد داشت و یک روز طرف‌های آن بر سر میز مذاکره می‌نشینند.

دولت عربستان ۲۹ اکتبر با بروز بحرانی دیپلماتیک با بیروت در ارتباط با اظهارات قرداحی درباره جنگ علیه یمن که آن را بیهوده دانسته و گفته بود باید متوقف شود، سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و به سفیر لبنان نیز ۴۸ ساعت برای ترک خاکش مهلت داد.

قرداحی گفته بود که نیروهای وابسته به جنبش انصارالله در حال دفاع از خود در برابر یک حمله خارجی هستند و عربستان و امارات به خاک یمن تجاوز کردند و کاری که در طول دو یا سه سال نتوانستند انجام دهند در طول هشت سال نیز هرگز نمی‌توانند انجام دهند.

امارات، بحرین و کویت نیز پس از عربستان، اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند، این تنش دیپلماتیک خطر وخامت بحران اقتصادی در لبنان را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جورج قرداحی درباره جنگ کنار من جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بحران‌های شما برای ما خاطره شده...

تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | بحران‌های شما برای ما خاطره شده...
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد