Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور به‌قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵ در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به رقم ۷۵۳۰.۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به‌میزان ۳.۳درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس محاسبات مقدماتی اداره حساب‌های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی به‌قیمت پایه (و به‌قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) در سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به رقم ۴۰۵۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹، رشد ۱.۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین رشد اقتصادی بدون نفت طی دوره مذکور معادل ۰.۵ درصد بوده است. رشد عملکرد تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه دوم سال جاری حاصل تحقق رشد مثبت ارزش افزوده گروه‌های "خدمات" و "نفت" به‌ترتیب معادل ۴.۲ و ۷.۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل است؛ این در حالی است که گروه‌های "کشاورزی" و "صنایع و معادن" طی همین مدت متأثر از مواجهه با مشکلاتی همچون کاهش میزان بارندگی‌ها و محدودیت در تأمین برق مورد نیاز برخی واحد‌های صنعتی در تابستان سال جاری و نیز کاهش ارزش افزوده فعالیت‌های ساختمانی با کاهش عملکردی به‌ترتیب معادل ۱.۹ و ۵.۳ درصد مواجه بوده‌اند.

در مجموع عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور به‌قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵ در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به رقم ۷۵۳۰.۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به‌میزان ۳.۳ درصد افزایش یافته است.

رشد اقتصادی بدون نفت نیز در این دوره به‌قیمت‌های ثابت ۱۳۹۵ از رشد ۲.۴ درصدی برخوردار بوده است.

رشد اقتصادی نیمه نخست سال جاری در نتیجه تحقق رشد مثبت ارزش افزوده گروه‌های "خدمات" و "نفت" به‌ترتیب معادل ۵.۷ و ۱۵.۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد، به‌طوری که گروه‌های مزبور به‌ترتیب سهم ۳.۰ و ۱.۱ واحد درصدی در رشد اقتصادی شش‌ماهه اول سال جاری داشته‌اند.

با وجود این، رشد ارزش افزوده گروه‌های "کشاورزی" و "صنایع و معادن" در شش‌ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به‌ترتیب معادل ۲.۰‌ـ و ۱.۹ ـ درصد بوده است. رشد ۵.۷ درصدی ارزش افزوده گروه خدمات در نیمه نخست سال جاری عمدتاً متأثر از تحولات زیربخش‌های "بهداشت و مددکاری اجتماعی"، "اطلاعات و ارتباطات"، "حمل‌ونقل و انبارداری"، "اداره عمومی، دفاع و تأمین اجتماعی" و "عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری" بوده است به‌طوری که گروه‌های مذکور به‌ترتیب سهم ۰.۶، ۰.۶، ۰.۵، ۰.۴ و ۰.۴ واحد درصدی از رشد تولید ناخالص داخلی داشته‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تحولات اقتصاد ایران تولید ناخالص داخلی تولید ناخالص داخلی ارزش افزوده گروه قیمت های ثابت ترتیب معادل نیمه نخست سال مشابه سال قبل رشد اقتصادی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه یازدهم اردیبهشت جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، شانزدهم این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی امروز، جمعه هفتم اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند؛ در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱۰۰۰ داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸۰۰۰ داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن‌ها لحاظ کند.

کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

کد خبر 748096

دیگر خبرها

  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی