Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه درخصوص شرایط فعلی جدید کرونا ابلاغیه‌ای از سمت وزیر کشور ارسال شده است، گفت: ابلاغ جدید وزیر کشور می‌تواند بستر خوبی باشد تا با گزارش و خبر دادن بستر را برای اقناع مردم درخصوص دز اول و سوم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرتضوی گفت: سویه امیکرون در راه است و اخباری که از آن می‌رسد نگران کننده است؛ نیاز است از این بستر هم برای افزایش تعداد نفراتی که دز اول را تزریق می‌کنند و هم برای دز دوم و سوم واکسیناسیون استفاده کرد و می‌توان در قالب کمیته اطلاع‌رسانی و محتوا به این موارد رسید.

استاندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط فعلی نیاز جدی‌تری به کلیه مراکزی که واکسیناسیون انجام می‌دهند و پشتیبانی‌های مورد نیاز داریم و نیاز است فرمانداران مراقبت‌های لازم را انجام دهند و در قالب طرح شهید سلیمانی نسبت به نظارت بر موارد مختلف اقدام کنند تا دچار چالش نشویم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است همتی جدی بر سر کار بیاید گفت: نیاز است طبق دستورالعمل وزارت کشور کمیته سلامت و اطلا‌ع‌رسانی ستاد در اصفهان و کاشان برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند تا با مواجهه صحیح و علمی مناسب شرایط را برای مباحث آموزش و اطلاع‌رسانی درخصوص امیکرون به جامعه القاء کنند.

استاندار اصفهان با تأکید بر نقش اتاق اصناف گفت: اتاق اصناف نیز با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و نگرانی‌هایی که درخصوص امیکرون وجود دارد نیاز است در بحث‌های آموزشی، کنترل و نظارت، رعایت شیوه نامه‌ها بیش‌تر مراقبت داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشویم.

تاکنون در اصفهان ابتلا به امیکرون اثبات نشده است

در ادامه این جلسه شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اتفاقی که هفته گذشته در ایران رخ داد، اثبات سویه امیکرون بود که شخص مبتلا و خانواده‌اش در تهران هستند و در اصفهان ثابت شده این مورد وجود ندارد، اما با توجه به اینکه در کشور‌های همسایه این اتفاق افتاد مشخص بود در ایران هم رخ می‌دهد.

وی گفت: این سویه از جهت سرعت سرایت انتقال می‌طلبد اقدامات را به طور شدید اعمال کنیم، زیرا در کشور‌ها روزانه حدود ۸٠ تا ۹٠ هزار بیمار دارند و تعدا مبتلایان در هر روز ۲ برابر روز قبل است.

شیرانی گفت: بیش‌ترین انتقال بیماری در تراکم جمعیت بالا است و نکته دیگر این ویروس جهش‌های متعدد آن است، اما شاید به نسبت دلتا بستری آن کم‌تر باشد.

در اصفهان مشکلی برای تأمین واکسن نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نیاز است دز سوم واکسن حتما انجام شود و از روز قبل اعلام شد افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دز سوم مراجعه کنند و جز یک مدل واکسن، مشکلی برای واکسن نداریم.

وی گفت: ۲۹۳ هزار نفر از جمعیت هدف، واکسن دز سوم خود را دریافت کردند یعنی ۱۸.۸ درصد؛ در کنار تشویق برای دز سوم واکسن، رعایت دستورالعمل‌ها خصوصا ماسک ضروری است.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیکرون کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد

به دنبال اعتراف آسترازنکا؛ واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند