Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@11:07:35 GMT

تداوم درگیری‌ها در مأرب؛ ۲۹ مزدور سعودی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۵۵۲۱

تداوم درگیری‌ها در مأرب؛ ۲۹ مزدور سعودی کشته شدند

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان درگیری با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در مأرب، موفق شدند بیش از ۲۰ نفر از آنان را از پای درآورند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز سه‌شنبه به شدت با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در مأرب درگیر شدند.

منابع نظامی به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که مزدوران دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح طی ساعات گذشته، تلفات سنگینی را متحمل شدند و نیروهای یمنی در جنوب مأرب پیشروی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، در جریان این درگیری، حدود ۲۹ نفر از مزدوران دولت مستعفی از جمله چند سرکرده ارشد کشته شدند. از میان این سرکرده‌ها می‌توان به «رضوان عبدالله بادر»، «صابر العامری»، «عبدربه قاسم البیضانی»، «امین صالح الشهاری»، «احمد ضیف النهمی»، «اسامة منصر نمران المرادی»، «انس عقلان الحمیری» و «شیر عبده الصبیحی» اشاره کرد.

استان مأرب در یک ماه گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها بوده است. پیشروی نیروهای مقاومت یمن به دلیل عوارض جغرافیایی منطقه و گسیل وسیع نیرو و تجهیزات از سوی ائتلاف سعودی دامه دارد و اخیرا نیز ۵۳ سرکرده و عنصر وابسته به دولت مستعفی کشته شدند.

 علی‌رغم حفاظت شدیدی که ارتش وابسته به دولت منصورهادی از فرماندهانش می‌کند، اما نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دولت صنعاء توانسته به جمع فرماندهان و نشست‌های آن‌ها نفوذ کنند. در این شرایط حتی گاهی

عملیات وسیع ارتش و انصارالله یمن از سال گذشته برای آزادسازی استان مأرب به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال دولت هادی آغاز شده است و در صورت آزادی این استان، باید کار دولت مستعفی را تمام شده دانست. هم اکنون نیروهای مقاومت یمن از سه جهت شمال، جنوب و غرب یمن دایره را بر عناصر ائتلاف سعودی تنگ کرده و به سمت شهر پیشروی می‌کنند.

در این راستا «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن، در خصوص خطرات وقوع جنگ خیابانی در مأرب هشدار داده و تاکید کرده که درگیری میان نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن به شدت افزایش یافته است.

موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند. ، به طوریکه استان مأرب یمن این‌روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت یمن دولت مستعفی مارب کمیته های مردمی یمن دولت منصور هادی سازمان ملل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلای، نمایندگان با اکثریت آراء با جدول ۲۱ بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در دفاع از جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ علاوه بر توجه به اقشار محروم جامعه گفت: یکی از اقدامات مهم توجه به قدرت دفاعی و مسائل امنیتی کشور است که در این جدول توجه خوبی به نیروهای مسلح شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: در جدول ۲۱، حدود ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح اختصاص یافته و تمام زوایای امنیتی کشور از مرزها گرفته تا پایتخت مربوط به این جدول است.

نماینده دولت در جلسه علنی مجلس نیز در دفاع از جدول ۲۱ بودجه گفت: ما موظف بودیم که ۵ درصد اعتبارات بودجه را به نیروهای مسلح اختصاص دهیم در مرحله اول در قالب بند ب تبصره ۴ اعتباری معادل ۱۳۶.۸ همت از این اعتبارات تأمین شده بود و پس از اصلاح سقف بودجه این عدد به ۱۴۷.۱ همت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: دولت حداکثر مساعدت ممکن را در این حوزه انجام داد ضمن اینکه ۱.۸ میلیارد یورو هم به عنوان فرا بودجه تهاتر نفت برای این بخش در نظر گرفته شد.

نماینده دولت در دفاع از جدول ۲۱ بودجه اظهار داشت: تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که در جدولی که در مجلس جمع بندی شده ۱.۸ میلیارد یورو با نرخ تسعیر بالاتر از بازار دوم (بازار مبادله طلا و ارز) در نظر گرفته شده است که ما با این موضوع مخالف هستیم چرا که این کار باعث اخلال در بازار ارز خواهد شد.

وی افزود: نرخی که مبنای ما است یکی نرخ ارز کالاهای اساسی و دیگری نرخ مرکز مبادله است که هر روز بانک مرکزی این نرخ را در سایت خود قرار می دهد.

نماینده دولت اظهار داشت: ۱۱۸ همتی هم که توسط مجلس در نظر گرفته شده مازاد بر سهمی است که دولت در نظر گرفته و ما با آن مخالف هستیم.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: مبنای محاسبه نرخ تسعیر ارز ۱.۸ میلیارد یورو در نظر گرفته شده برای نیروهای مسلح بر مبنای قیمتی است که توسط دولت اعلام می شود.

در نهایت و با این توضیح رئیس کمیسیون تلفیق با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان در صحن مجلس رسید.

کد خبر 848310 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت