Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات در پایان نشست تخصصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فراوانی نوع تخلفات که در این دستگاه در گذشته رخ داده باید مورد توجه جدی مدیران جدید وزارت صمت قرار بگیرد، تا دیگر چنین تخلفاتی را در آینده شاهد نباشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «مهرداد بذرپاش» رئیس دیوان محاسبات در پایان نشست تخصصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارزیابی خود در عملکرد بودجه ای وزارت صمت و در  توضیحاتی از روند جلسه گفت: در راستای سلسله جلساتی که با وزرای دولت سیزدهم برگزار می‌شود، سومین جلسه را به وزارت صمت اختصاص دادیم و سایر نهاد های نظارتی نیز در این جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت بر خودروسازها، نظارت بر معادن، اخذ حقوق دولتی، برنامه راهبردی حوزه معدن و یکپارچه سازی سامانه ها از جمله مسائلی است که در این جلسه محل گفت و گو و بحث قرار گرفت.

 وی در ادامه بیان کرد: اصل جلسه درخصوص قوانین معطل مانده در این دستگاه در طی سالیان گذشته بود، که گزارشات آن به تفکیک به وزیر محترم ارائه شد. فراوانی نوع تخلفات که در این دستگاه در گذشته رخ داده باید مورد توجه جدی مدیران جدید وزارت صمت قرار بگیرد، تا دیگر چنین تخلفاتی را در آینده شاهد نباشیم.

بذرپاش با بیان این جمله که وزیر محترم برنامه های تحولی خود را در این جلسه مطرح کردند ، تصریح کرد: برنامه های خوبی  از سوی فاطمی امین عنوان شد. یکی از کانون های مورد توجه نهاد های نظارتی معادن و اخذ حقوق‌ دولت از این معادن است. معادن از جنس ثروت ملی است و باید دولت اهتمام جدی به پاسداشت این ثروت ملی داشته باشد. حقوق دولتی مغفول مانده در سال های گذشته که به دلیل اهمال و نبود زیر ساخت ها این حقوق اخذ نشده و به خزانه واریز نشده، باید در دستور کار وزارت صمت قرارگیرد.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به موضوع خودرو اظهار کرد: موضوع خودرو همواره یک موضوع داغ وزارت صمت از گذشته تا کنون است که توقع دستگاه های نظارتی ، نظارت بیشتر بر فرایند تحویل خودرو و تمرکز بر مشکلات این صنعت است.وزیر صمت جهت گیری خوبی را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است. 

وی ادامه داد: همچنین کنترل و نظارت بر بازار یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.بخشی از این وظایف به وزارت کشاورزی منتقل شده و بخشی در حیطه وظایف وزارت صمت قرار دارد که کارهای خوبی در  خصوص یکپارچه سازی سامانه تجارت در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

بذرپاش در پایان افزود: درخصوص داخلی سازی هم سامانه های مختلفی در وزارت صمت‌  در این حوزه راه اندازی شده است و پانصد واحد صنعتی اطلاعات خود را وارد کرده اند، اما این روند باید تسریع پیدا کند‌ که هم درصد داخلی سازی ها به اطلاع عموم خواهد رسید و هم شرکت‌ها برای ثبت سفارش با مراجعه به آن سامانه اطلاعات دقیق تری را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیوان محاسبات معدن و تجارت بودجه دولت حقوق معدن خودرو مشکلات صنعت کنترل و نظارت کشاورزی تجارت دولت دیوان محاسبات کشاورزی کنترل و نظارت وزیر صنعت معدن و تجارت وزارت صمت قرار مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عصبانیت داوران از بارسا: دیگر با شما جلسه نداریم!‏
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند