Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@23:48:39 GMT

۲.۵ میلیون اسرائیلی زیر خط فقر

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۶۱۲۵

۲.۵ میلیون اسرائیلی زیر خط فقر

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از مهر، گزارش نهادهای امدادرسان در رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از خانواده‌هایی که کمک دریافت می‌کنند، در سال جاری به دلیل ناتوانی در پرداخت قبض برق با خاموشی مواجه بودند.

سازمان امدادرسان اسرائیلی «لاتیت» در گزارشی تصریح کرد: یک‌چهارم خانواده‌ها در اسرائیل در آستانه سقوط به زیرخط فقر قرار دارند؛ قشری که این سازمان آنها را «خانواده‌های فقیر طبقه متوسط» نام نهاده و میانگین این خانواده‌ها که پیش از بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از اپیدمی کرونا ۱۴ درصد بود اکنون به ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد افزایش یافته است و ۹۳۲ هزار خانواده در بحران اقتصادی کمرشکنی زندگی می کنند.

بر اساس این گزارش، اکنون ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر در اراضی اشغالی در وضعیت فقر قرار دارند که مساوی است با ۲۷.۶ درصد از ساکنان اراضی اشغالی و از میان این آمار، ۱ میلیون و ۱۱۸ هزار نفر از آنها یعنی ۳۶.۹ درصد را کودکان تشکیل می دهند.

در پایان این گزارش آمده، در پی بحران ناشی از کرونا، شمار خانواده‌هایی که فاقد امنیت غذایی هستند طی سال جاری میلادی از ۵۱۳ هزار خانوار به ۶۳۳ هزار خانوار افزایش یافته است.

چندی قبل هم رأی الیوم در گزارشی به اوضاع فلاکت بار رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته بود: در حالی که صهیونیستها می کوشند که اقتصاد خود را قوی نشان دهند، اما روی دیگر سکه افزایش میزان فقر و فلاکت در این رژیم است.

این رسانه نوشت: بر اساس گزارش محافل صهیونیست و با استناد به پژوهشهای انجام شده مشکلات خطرناکی صهیونیستها را تهدید می کند، به طوری که اسرائیل بعد از کرونا مشابه قبل از آن نیست. فقر در اسرائیل بالاترین میانگین را در مقایسه با غرب دارد و شیوع کرونا به وخامت بیشتر اوضاع منجر شده است و بر اساس گزارشی که سازمان اسرائیلی لاتیت منتشر کرده است ۱۴۳ هزار خانواده اسرائیلی جدید فقیر شده اند و بر شدت فقر افزوده شده است. بیش از یک میلیون بیکار وجود دارد، کرونا بلای جان اقتصاد اسرائیل شده است و گرسنگی و فقر گسترش یافته و بر میزان گداهای خیابانی افزوده شده است.

این رسانه گزارش داده بود: سخت ترین مشکل غذاست؛ زیرا درآمد ناچیز فقط برای مسکن و قبض آب و برق، مالیات و گاز کفایت می کند و بسیاری از افراد پولی برای تامین خوراک ندارند. کابینه اسرائیل هم ناتوان از حل مشکل است.

رأی الیوم در پایان از وخامت اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی و مشکلات امنیتی و نیز مشکلات بی شمار دیگری که صهیونیستها با آن دست و پنجه نرم می کنند، پرده برداشته و نوشته بود: اسرائیلی ها توان رسیدن به مناطقی که فرصت های شغلی در آنها مهیاست را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: خط فقر رژیم صهیونیستی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است

به گزارش همشهری آنلاین، او زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. فیلمی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده که ظاهراً واژگون شدن خودروی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود این اتفاق در شهر «رمله» در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.

برخی از گزارش‌های تأییدنشده وضعیت او را وخیم گزارش کرده‌اند.

خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)

بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است.

او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

کاهانیسم یک ایدئولوژی صهیونیستی است که معتقد است عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی دشمن یهودی‌ها و اسرائیل هستند. کاهانیسم به دنبال تشکیل یک تئوکراسی یهودی است که در آن افراد غیریهودی حق رأی ندارند.

کد خبر 847291 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تصادف

دیگر خبرها

  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!