Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئت منصفه دادگاهی در بوستون، چالز لیبر، دانشمند نانو و رییس سابق دپارتمان شیمی دانشگاه هاروارد را به دلیل دروغگویی در رابطه با ارتباطاتش با برخی مقامات و مراکز چینی محکوم کرد.

دادستان در ادعای خود اظهار کردند: لیبر در سال ۲۰۱۱ در تلاش برای دریافت جایزه نوبل تلاش کرده بود در دانشگاه فناوری ووهان چین به عنوان دانشمند راهبردی استخدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات قضایی می‌گویند چین از طریق یک برنامه استخدامی به نام "هزار استعداد" قصد جذب دانشمندان مختلف در آمریکا را دارد.

مارک موکاسی، وکیل مدافع لیبر می‌گویند مدارک و اسناد دادستان‌ها برای اثبات گفته هایشان کافی نیست و سندیت قانونی ندارد. ما به حکم احترام می‌گذاریم، ولی به مبارزه ادامه می‌دهیم.

لیبر یک بار دیگر هم در ژانویه ۲۰۲۰ و در زمان دولت ترامپ به جرم جاسوسی اقتصادی برای چین محکوم شده بود. منتقدان می‌گویند این رویکرد قضایی به تحقیقات دانشگاهی لطمه می‌زند.

دادستان‌های آمریکا معتقدند لیبر در مورد ارتباط خود با برنامه "هزار استعداد" چین به مقامات قضایی این کشور دروغ گفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاد دانشگاه هاروارد کشور چین برنامه استخدامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه

شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا امروز (پنجشنبه) به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله «کارولین فولین» استاد اقتصاد و «نوئل مک آفی» رئیس بخش فلسفه دانشگاه «اموری» در شهر «آتلانتا» ایالت «جورجیا» توسط پلیس بازداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه ثبت کرده است. این دو استاد در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت‌های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

یک گروه حقوق مدنی موسوم به «شورای روابط اسلامی- آمریکایی» در جورجیا «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور  دستبند‌های زیپ‌دار به دست مردم می‌بندند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های نیروی پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های این کشور در باره آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

سرکوب‌های خشونت آمیز از این دست، در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه