Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شهرام ملاطفی‌نیا روز چهارشنبه به ایرنا افزود: اراضی استان اردبیل دارای ۱.۸ میلیون هکتار مساحت می‌باشد  که از این میزان ۲۵۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی را شامل می‌شود از این میزان نیز ۲۱۷ هزار هکتار جزو اراضی زراعی و مابقی جزو اراضی باغی است.

وی گفت: در سال‌های گذشته اراضی کشاورزی و مستعد استان به مساحت ۳۸ هزار هکتار به انواع سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شدند که ۱۴ درصد کل اراضی کشاورزی استان را شامل می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که میزان آب صرفه‌جویی شده با این روش ۱.۵ برابر ذخیره آب در پشت سد یامچی است، ادامه داد: میزان ذخیره آب در پشت سد یامچی ۸۶ میلیون مترمکعب در سال است.

او افزود: چهار روش سیستم نوین آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است که شامل سیستم‌های کم‌فشار ، کلاسیک ثابت و ماشین‌های آبیاری و موضعی است.

آﺑﻴﺎری ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر روشی از آبیاری است که در آن آب در مجاری بسته که شامل لوله‌های اصلی و فرعی می‌باشد با فشار جریان می‌یابد و از سوراخ‌هایی که به آنها قطره‌چکان ، آبپاش ، آبفشان و یا نازل گفته می‌شود به صورت قطره یا ذرات ریز خارج و از تلفات آب در مسیر انتقال و در داخل مزرعه جلوگیری شده و آب به اندازه‌ای که لازم است به مزرعه و محصول داده می‌شود.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول آبیاری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول آبیاری وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول آبیاری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!