Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توسعه هنرستان ها و مراکز مهارتی از اولویتهای حال حاضر آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا- رخشانی در جلسه بررسی وضعیت تامین و توانمندسازی نیروی انسانی بیان کرد: بر اساس شرایط موجود و نیاز مبرم جامعه به نیروهای کار ماهر و توانمند، از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت توسعه هنرستان ها و مراکز مهارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: هم اکنون کار ساخت ۶ هنرستان بزرگ مهارتی دارالفنون در مراکز قطب شهرستانها و مناطق استان در حال انجام است و با جدیت هرچه تمام تر پیگیری و دنبال می شود که در نوع خود کم‌نظیر بوده و ظرفیتی خوب و چشمگیر در مسیر تربیت دانش آموزان هنرستانی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر آن موضوع احداث ۶۰ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در دو جنسیت دختران و پسران در مناطق و شهرستانهای استان در دستور کار می‌باشد و بستر حضور هرچه بیشتر دانش آموزان در فضاهای هنرستانی مهیا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: خوشبختانه در جلسه و نشست هم اندیشی اخیری که با رئیس و اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در تهران برگزار شد، اولویت فعالیت این مجموعه در سیستان و بلوچستان نیز احداث و توسعه فضاهای هنرستانی تعیین و تعریف شد و در این بین نیز مجموعه هاسب نیز ورود و حضور موثری را داشته و دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر