Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: دیدار‌ها و بازدید‌های مسئولان نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی باعث می‌شود تا آن‌ها بیشتر با وضعیت موجود آشنا شوند.

وی گفت: همچنین این دیدار‌ها فرصتی فراهم می‌آید تا نهاد‌های بین‌المللی و کشور‌های خارجی در انجام وظایف خود نسبت به پناهجویان به کشور ایران بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی انگیزه بیشتری پیدا کنند به عنوان نمونه در دیدار چندی پیش مسئولان سازمان ملل آن‌ها به ما اعلام کردند در برنامه ۲۰۲۲ مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را به ایران اختصاص خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

هیچ پناهجوی افغانستانی به مرز‌های خراسان رضوی مراجعه نکرده است


مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی به بازدید ۲ روز گذشته سفیر ژاپن از مهمانشهر تربت جام اشاره کرد و گفت: در این دیدار سفیر ژاپن از خدمات بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت با جدیت مسائل مرتبط با پناهجویان افغانستان را دنبال خواهد کرد.

هاشمی گفت: ۳۰ سال پیش و با کمک‌های سفارت ژاپن در ایران مدرسه و کلینیکی بهداشتی برای پناهجویان افغان ساخته شد، ولی اکنون امکانات و وسایل آن فرسوده و حتی غیرقابل استفاده شده است و بازدید‌های انجام شده در تصمیم گیری برای افزایش کمک به پناهجویان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: سفیر ژاپن در روز اول ورود خود به مشهد با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد و از کمک ۲.۶ میلیون دلاری این کشور به ایران خبر داد، ولی در جلسه‌ای که امروز با وی داشتم اعلام کرد ژاپن به غیر ازآن رقم، کمک چهار میلیون دلاری دیگری برای پناهجویان اتباع خارجی در اختیار ایران قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پناهجویان خارجی کمک به پناهجویان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی

استاندار خراسان رضوی گفت: چاه‌های کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها اظهارداشت: در خراسان رضوی  نیاز به احیای 3هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می‌کشد؛ لذا شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند تا از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره مند شویم.

وی افزود: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.

نظری تصریح کرد: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنلهای خورشیدی مجهز می شوند که این اقدام برای چاههای کشاورزی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد؛ پس از گذر از اوج مصرف برق، تولیدات پنل نیز خریداری می‌شود و این موضوع در بلند مدت به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز انرژی برقیف ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق در استان برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد 300 مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها، مسایل و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسئولان نیز با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند؛ در هیمن راستا مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود.

نظری تصریح کرد:شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود؛ قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)