Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی یک استاد دانشگاه گفت: یکی از مشکلات اساسی در استان مرکزی عدم ارتباط صنایع با دانشگاه ها و عدم اعتبار دانشگاه‌ها از نظر علمی و سطح کارآمدی نزد مسئولین و صنایع است.

داوود قنبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه همواره این ظن وجود دارد که دانشگاه‌ها در ارتباط با صنایع کوتاهی می‌کنند در حالیکه اگر بستر ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع البته نه به ‌صورت فرمایشی فراهم شود بسیاری از مشکلات استان و صنایع برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این نکته که اساتید نیاز به حضور، مطالعه و مشاهده در صنایع دارند، افزود: حضور اساتید در صنایع و شرکت‌ها به صورت هفتگی یا ماهانه و مطالعه آنها در طولانی‌مدت می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات صنایع و استان داشته باشند. درحال حاضر اساتید با عدم حضور در صنایع نمی‌توانند در کوتاه مدت به ارائه پروژه‌های مسئله محور و راهگشا در استان بپردازند، اما پس از گذشت مدت‌ زمان مشخصی می‌توانند در کنار ارائه مقالات به ارائه راهکارهای علمی جهت حل مسائل استانی و صنایع یپردازند.

وی گفت: چه ایرادی دارد اساتید هفته‌ای یک روز در صنعت حضور داشته باشند؟ ما حقوق نمی‌خواهیم، ما فضایی برای تحقیق و ارائه علم خود نیاز داریم. استانداری لازم است صنایع را موظف به همکاری با دانشگاه‌ها و اساتید را موظف به حضور در صنایع کند.

قنبری که از محققان برتر ایران و جزو دو درصد از دانشمندان برتر دنیاست، با بیان این مسئله که مسئولین همواره کمبود بودجه را با کاهش بودجه پژوهش جبران می‌کنند در حالیکه با سرمایه‌گذاری در پژوهش می‌توانیم در کوتاه مدت و طولانی مدت به نتایج بزرگی دست یابیم، تصریح کرد: تقاضای همکاری از سوی مسئولین و صنایع برای ارائه پروژه توسط دانشگاه وجود دارد، اما استاد، دانشجو و کارآموزی که در محیط صنایع حضور ندارد و نمی‌تواند به رفع مشکلات صنایع استان بپردازد.

وی اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه نه تنها هیچ اعتباری نزد مسئولین و صنایع استان ندارد بلکه همواره این هجمه به آن وارد است که اساتید تنها به ارائه تئوری علم می پردازند و آثار و مقالات آنها مناسب کتابخانه است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ هیئت علمی برتر در استان مرکزی و علاقه آنها به فعالیت در صنایع استان خاطرنشان کرد: اساتید نیز می‌توانستند مانند دانشجوها از این کشور و استان خارج شوند، اما به دلیل علاقه به این کشور و استان، ماندن را به رفتن ترجیح داده اند ولی عدم استفاده از علم و توانایی آنها موجب افسردگی و انزوایشان خواهد شد.

قنبری اظهار کرد: با توجه به مشکلات اساسی‌ نظیر"آلودگی هوا"  که در استان وجود دارد، نیاز است اداره کل محیط زیست زمینه و بستر همکاری با دانشگاه جهت رفع این مشکل را فراهم کند. همچنین باید در نظر داشت حل این مشکلات در استان یک شبه نخواهد بود و اساتید نیازمند مطالعه،  تحقیق مستمر و حضورمکرر در صنایع برای رفع مشکلات هستند.

به گزارش ایسنا داوود قنبری در ردیف محققان برتر ایران و جزو دودرصد از دانشمندان برتر دنیا است.
انتهای‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعت تحقيقات دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ دستگیری خشن یکی دیگر از اساتید دانشگاه واشنگتن

بسیاری از استادان دانشگاه های سراسر آمریکا به دلیل حمایت و همراهی با دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه دستگیر می‌شوند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ دستگیری خشن یکی دیگر از اساتید دانشگاه واشنگتن
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است