Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسنی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: بازرسی‌های انجام شده شامل صنوف میوه فروش، قنادی و خشکبار است و بررسی ۴۰ پرونده تخلف نیز در دست انجام است.
وی ادامه داد: پرونده‌های تخلف تشکیل شده شامل ۱۶ پرونده برای واحدهای قنادی به ارزش ۴۷ میلیون و ۸۹۴ هزار ریال، ۱۷ پرونده واحدهای خشکبار به ارزش ۱۳۳ میلیون و۹۵۱ هزار و ۸۰۰ ریال و واحدهای میوه فروش (عمده و خرده) ۱۲۲ پرونده تخلف به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۵۰۸ هزار ریال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، در خصوص درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی نیز گفت: این کار با هدف تعدیل و واقعی نمودن قیمت‌ها برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می‌شود.
حسنی افزود: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه‌های نظارت بر بازار و ایجاد رقابت در بازار از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح، واحدهای تولیدکننده و وارد کننده کالاهایی همچون انواع پودر لباسشویی، دستمال‌ کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو موظفند که قیمت تولیدکننده یا واردکننده بر روی محصولات خود درج کنند.
وی ادامه داد: بر اساس مفاد دستورالعمل، قیمت تولید کننده یا وارد کننده درج شده بر روی کالا باید عینا مطابق با قیمت فروش بر اساس فاکتورهای فروش باشد و عبارت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده نیز در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.
او اظهار داشت: هرگونه تخفیف بیش از سه درصد باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا باشد و تخفیف بیش از سه درصد خارج از نرخ‌های درج شده بر روی کالا، از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری محسوب شده و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.
معاون بازرسی سازمان صمت فارس بیان کرد: در مواردی از جمله مناسبت‌های ویژه، پایان سال، اعیاد و نزدیک بودن زمان انقضاء محصول و لزوم اعطای تخفیف‌های مقطعی بیش سه درصد، واحدهای تولیدی می‌توانند نسبت به اخذ مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل تولید، به منظور رصد نظارت بر اعطای تخفیف واقعی به مصرف‌ کنندگان اقدام کنند.
حسنی گفت: حداکثر مبلغی که مجموع حلقه‌های توزیعی از تامین کننده تا مصرف کننده با احتساب مجموع ضریب سود پخش سراسری و سود خرده فروشی می‌توانند به قیمت مندرج روی کالا اضافه کنند ۱۷ تا ۲۷ درصد بسته به نوع کالا است.
او افزود: خرده فروشان هم موظف به نصب برچسب قیمت مصرف کننده به صورت شفاف و خوانا با لحاظ سود و هزینه‌های مصوب قانونی اعلام شده هستند و بازرسان در مراجعات خود اسناد خرید معتبر موجود را بررسی و کنترل خواهند کرد.
وی، از شهروندان تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس اطلاع دهند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز قیمت کالا شب یلدا فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز قیمت کالا وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز قیمت کالا شب یلدا فارس بر روی کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خور و بیابانک رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف اتلاف سوخت یارانه‌ای را محرز و متهم را معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف و یک برابر ارزش سوخت از دست رفته، جمعاً به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مختاری، با گزارش مأموران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون هدر رفت سوخت یارانه‌ای به دلیل فرسودگی و نشتی از لوله کشی منبع ذخیره به یک کارگاه پخت آهک، پرونده این تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

کد خبر 6090850

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟