Web Analytics Made Easy - Statcounter

جورج قرداحی اعلام کرد بعد از بحران روابط میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس، تنها افراد صادق و آزاده در کنار من ایستادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جورج قرداحی» وزیر رسانه سابق لبنان طی سخنانی در مراسم گردهمایی رسانه ملی این کشور که برای تجلیل از وی برگزار شده بود اعلام کرد، از تجربه کوتاه خود در وزارتخانه و سپس بعد از بحرانی که به وجود آمد متوجه شدم که وضعیت رسانه کشور اعم از دولتی و خصوصی در یک وضعیت دشوار چندگانه قرار دارد و نیازمند بازنگری همه‌جانبه و عمیق است تا بتواند بر این بحران‌ها غلبه کند و در نتیجه به رسانه‌های لبنان در ایفای نقش مورد نیاز از نظر حرفه‌ای، ملی و اخلاقی کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته النشره، جورج قرداحی افزود، از زمانی که وارد وزارتخانه شدم مقدمات ایجاد کارگاهی گسترده را آغاز کردم تا یک برنامه بر اساس مفاد قانون اساسی و احترام به آزادی رسانه را که مشخصه لبنان است تدوین کنم؛ اما متاسفانه شرایط به شکل دیگری شد و با بحران غیر منتظره مواجه شدیم.

وزیر رسانه سابق لبنان تصریح کرد، این بحران که همه شما جزئیات آن را می دانید به ما آموخت متاسفانه لبنان کشوری است که کشورهای برادر و غیر برادر آن را ضعیف می‌کنند و من درباره جزئیات این مسئله صحبت نمی‌کنم. این بحران به ما آموخت که شهروندان یک کشور واحد نیستیم، بلکه گروه‌ها و فرقه‌هایی هستیم که در مرزهای یک سرزمین زندگی می‌کنیم اما هیچ گونه همبستگی بین ما وجود ندارد.

وی در ادامه به صحبت‌های خود درباره جنگ یمن اشاره کرد که با بحران آفرینی عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس ضد لبنان همراه بود.  قرداحی گفت، صحبتی که من دو ماه قبل از انتصاب خود به عنوان وزیر رسانه درباره جنگ یمن انجام دادم حاوی هیچگونه اهانتی به هیچ کشوری نبود؛ اما عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با لبنان قطع کرده و خواستار استعفای من شدند.

این وزیر سابق لبنانی تصریح کرد، من در آن زمان واقعا ظلم و اهانت را احساس  و اعلام کردم که این  مجازاتی که بر من و کشورم تحمیل شده و این تجاوز به حاکمیت لبنان را رد می‌کنم و همه مردم شریف لبنان و جهان عرب کنار من ایستادند.

وی تاکید کرد، بله میلیون‌ها انسان آزاده و شریف کنار من ایستادند، اما صراحتا می گویم که انتظار داشتم همه رسانه‌های لبنانی در کنار من باشند؛ اما صرفاً افراد آزاده و شریف در این رسانه‌ها کنار من بودند.  من زمانی که وارد دولت شدم معتقد بودم که یک همبستگی در این دولت وجود دارد و بنابراین انتظار داشتم که همه صاحبان قدرت کنار من بایستند اما بعد از موضع گیری برخی طرف‌ها تعجب کردم.

تجلیل رسانه ملی لبنان از «جورج قرداحی»درخواست میقاتی و نبیه بری از دبیرکل سازمان ملل برای توقف تجاوزات اسرائیل به حریم لبنان

 

وزیر رسانه سابق لبنان در پایان گفت، از همه صداهایی که خواهان استعفای من بودند متعجب شدم و درباره سیاستمدارانی که از من خواستند استعفا دهم صحبت نمی‌کنم؛ کسانی که برای دریافت سیگنال سفر به عربستان با یکدیگر رقابت می‌کردند. آنها نمی‌دانند که نظر مقامات عربستان درباره تک تک آنها چیست.

در پی تیرگی روابط میان عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس با لبنان، چندی پیش جورج قرداحی با اعلام رسمی استعفای خود نسبت به بهبود آینده کشورش در سایه تنش زدایی با کشورهای عربی و بهبود اوضاع معیشتی و سیاسی لبنان ابراز امیدواری کرد.

اما شواهد نشان می‌دهد که مواضع عربستان در قبال لبنان تغییری نکرده و همانطور که مقامات رسمی سعودی اعتراف کردند مشکل ریاض با لبنان فراتر از اظهارات قرداحی بوده و به حضور حزب‌الله در این کشور مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر اطلاع رسانی لبنان وزیر اطلاع رسانی لبنان کشورهای حوزه خلیج فارس جورج قرداحی وزیر رسانه سابق لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز یکشنبه در دیدار با شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در خصوص برگزاری سالانه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و پروژه‌های مختلف مجمع تقریب در ایجاد وحدت میان مسلمانان سخن گفت.

وی با اشاره به حضور هیأت‌های اهل سنت در ایران اسلامی و بازدید آنها از شهرها و مناطق سنی‌نشین در کشورمان و برگزاری نشست با علمای اهل‌سنت در این شهرها، از حضور ۴۰ عالم مسلمان از کشورهای مختلف در شورای عالی و حضور ۱۴۰ نفر در مجمع عمومی تقریب خبرداد.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید یک قله و چشم‌انداز برای خود داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: بسیاری از آنها حتی مسلمان نیستند اما مفهوم ظلم را می‌فهمند. آنها از اسلام یا مسلمانان دفاع نمی‌کنند بلکه از مظلومان دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد که ما باید با تأکید بر از مفاهیم عامه مانند حقوق بشر، عدالت و ظلم با کسانی که قصد ایجاد تفرقه دارند، مقابله کنیم. در ادامه این نشست شیخ حسن البغدادی نیز با تاکید بر لزوم وجود ارتباط میان اعضای تقریب گفت: تقریب برای شهید اول و شهید ثانی و دیگر علما یک تعارف نبود و آنها در عمل به این امر اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که باید دست بیگانگان از کشورهای اسلامی کوتاه شود، تصریح کرد: امروز اسرائیل، همان دست بیگانه است و ما معتقدیم که اگر اسرائیل را نابود کنیم حضور بیگانگان در کشورهای اسلامی پاک می‌شود.

شیخ البغدادی در ادامه با اشاره به تأثیر طوفان‌الاقصی در ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی به معنای ایستادن شیعه در کنار اهل سنت در فلسطین بود و اگر ما در این نبرد پیروز شویم، دشمن بیکار نخواهد نشست و تلاش می‌کند با ایادی خود در میان شیعیان نادان و اهل سنت تندرو، وحدت حاصل شده از این پیروزی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: زمانی که طوفان‌الاقصی پایان یابد، دشمنان جنگ دیگری را آغاز می‌کنند که آن جنگ عقایدی است تا این پیروزی بر اهل سنت تأثیر نگذارد و ما باید برای آن روز برنامه داشته باشیم.

کد خبر 6091145 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه