Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@16:10:46 GMT

آیا اوپو Find N بهترین گوشی تاشو دنیاست؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۷۱۰۵

آیا اوپو Find N بهترین گوشی تاشو دنیاست؟

فرارو- شرکت اوپو چند روز پیش OPPO Find N را به عنوان اولین گوشی تاشو خود روانه بازار کرد که مشخصات و قیمت قابل توجهی را عرضه می‌کرد. این مشخصات، بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری را برآن داشت تا این گوشی تازه وارد را بهترین گوشی تاشو فعلی جهان لقب دهند، اما آیا واقعاً OPPO Find N را می‌توان شایسته این لقب دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، گوشی تاشو Oppo Find N بی شک دارای برخی عناصر طراحی هیجان انگیز است، اما هنوز نمی‌توان گفت که فاقد هرگونه ایرادی است. این گوشی در همان دقایق اولیه عرضه در کشور چین، رکورد بی نظیری را به ثبت رساند و به سرعت درخواست‌ها برای خرید بیشتر، رو به افزایش گذاشت. سازنده این دستگاه اکنون ادعای بهترین بودن را دارد، اما این ادعا تا چه حد می‌تواند با واقعیت‌ها منطبق باشد.

بیائید به بررسی این ادعا‌ها بپردازیم و ببینیم که تا چه حد می‌توان به آن‌ها اتکا کرد. لولای Flexion یک پیروزی بزرگ برای Oppo Find N است که باعث کاهش چین و چروک‌های صفحه نمایش می‌شود. برد بالقوه دیگر اندازه و نسبت ابعاد نمایشگر‌ها این دستگاه است که شامل صفحه نمایش پوششی ۵.۴۹ اینچی ۱۸:۹ (۶۰ هرتز) و صفحه نمایش داخلی ۷.۱ اینچی (۱۲۰ هرتز) می‌شود. ما می‌گوییم «بالقوه»، زیرا ممکن است برای برخی بسیار کوچک باشد، در حالی که برای دیگران بسیار بزرگ است. با این حال، هیچ دستگاه تاشوی از سازندگان دیگر در این اندازه وجود ندارد. نکته مثبت دیگر این است که اوپو موفق شد یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در داخل گوشی قرار دهد (تاشو‌ها فضای زیادی برای باتری ندارند). این در واقع ۱۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از ظرفیت باتری گلکسی Z Fold3 بزرگتر است و در هنگام بوت، با سیستم ۳۳ واتی سریعتر شارژ می‌شود.

اما ماجرا فقط به این موارد محدود نمی‌شود؛ گوشی Oppo Find N در برابر آب مقاوم نیست و اگرچه این ایراد را اغلب گوشی‌های تاشو دارند، اما سامسونگ چنین مزیتی را عرضه می‌کند. ایراد دیگر، استفاده گوشی تاشو اوپو از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ است که به هرحال یک تراشه قدیمی محسوب می‌شود. همچنین تنظیمات دوربین آن با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی)، ۱۳ مگاپیکسل تله فوتو (فقط بزرگنمایی ۲ برابر) و ۱۶ مگاپیکسل فوق عریض، هم چیز خاصی نیست، هرچند که این مشکل عمومی همه گوشی‌های تاشو است.

در سمت دیگر، Galaxy Z Fold3 صفحه نمایش داخلی بزرگ تری دارد (۱۱ ٪ سطح بیشتر)، اما صفحه نمایش پوششی یک پنل کشیده ۶.۲ اینچی با نسبت تصویر ۲۵:۹ (با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز) است. دوربین سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی هم خیلی هیجان انگیز به نظر نمی‌رسد، اما در عمل بسیار خوب کار می‌کند و بله، این گوشی دارای گواهینامه IPX۸ برای مقاومت در برابر آب است.

گوشی تاشو Xiaomi Mi Mix Fold دارای صفحه نمایش داخلی حتی بزرگتر (۲۳ ٪ سطح بیشتر) و صفحه نمایش ۶.۵۲ اینچی ۲۷:۹ است. دوربین اصلی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی (۱/۱.۵۲ اینچ)، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و تله فوتو منحصر به فرد با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز مایع است که به آن بزرگنمایی ۳ برابری (۸۰ میلی متر) و توانایی عمل به عنوان یک دوربین را می‌دهد. این گوشی همچنین باتری بزرگتر و سیستم شارژ سریعتر (۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۶۷ وات)، البته بدون شارژ بی سیم دارد.

گوشی Huawei Mate X2 بزرگترین نمایشگر داخلی این دسته را دارد (۲۷ ٪ مساحت سطح بیشتر) و صفحه نمایش نسبتاً مناسب ۶.۴۵ اینچی پوششی ۲۱:۹ (با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز) را عرضه می‌کند. همچنین، این دستگاه دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با یک سنسور بزرگ (۱/۱.۲۸ اینچ)، یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی ۳ برابری، به‌علاوه یک دستگاه تله پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی است. باتری این دستگاه به همان اندازه Find N یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است، اما شارژ سریع ۵۵ وات را عرضه می‌کند. این گوشی برخلاف سه مدل دیگر (که همگی از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند) از تراشه Kirin ۹۰۰۰، ۵G استفاده می‌کند.

مشکل مشترک گوشی‌های اوپو، شیائومی و هوآوی این است که در خارج از چین در دسترس نیستند و سامسونگ تنها گزینه جهانی موجود است، بنابراین Z Fold3 در بیشتر نقاط جهان بدون رقیب در بازار حضور دارد. به عبارت دیگر، اگر فرض را بر این بگیریم که اوپو نیز نخواهد گوشی Find N را به بازار جهانی عرضه کند، چه تفاوتی برای مصرف کنندگان سایر جهان خواهد داشت که این گوشی چه قابلیت‌های شاخصی دارد. این در حالی است که مقایسه انجام شده در همین مقاله نیز نشان می‌دهد که اولین گوشی تاشو اوپو هنوز در برخی ویژگی‌ها ایدآل محسوب نمی‌شود. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که مشخصات اسمی این گوشی تا چه حد با واقعیات منطبق است.

منبع: gsmarena

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: اوپو Find N گوشی تاشو گلکسی زد فولد 3 صفحه نمایش گوشی تاشو میلی آمپر یک دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روزنامه‌های ورزشی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.


دیگر خبرها

  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • ایران در فینال بهترین نمایش را خواهد داشت
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • آردا گولر: رئال مادرید بهترین تیم دنیاست و گل‌زدن برای آن، حس فوق‌العاده‌ای دارد
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت