Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:24:10 GMT

محمد علي عادلي شاعر نيشابوري آسماني شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۷۳۷۲

خبرگزاری آریا-  حاج محمد علی عادلی شاعر معاصرنیشابوری و پیشکسوت ثبت احوال نیشابور به دیدار حق شتافت.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ، حاج محمدعلی عادلی معروف به(علی عادلی)درسال 1332 درجنوب شرقی نیشابور در دهستان بلهرات ،بخش میانجلگه در روستای جنداب متولد گردید.

این روستا تا تقسیمات کشوری سال 1366 جزءشهرستان تربت حیدریه بوده است و نام پدر ابراهیم ونام مادرایشان صدیقه میباشدتا سال 1342 روستای وی مدرسه نداشته که نامبرده بعد از آن توانست خوشه چین خرمن علم ودانش گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همراه پدر در روستا به شغل کشاورزی ودامداری مشغول وزندگی را سپری می نمود و درسال 1348 یکسال برای تحصیلات اول دبیرستان به  کدکن  رفته  ودو سال هم در شهرستان نیشابور در دبیرستان فردوسی تحصیل نموده بعد از آن هم به مدت سه سال برای ادامه تحصیل وگرفتن دیپلم در1354 به مرکز استان مشهدمقدس رفت.

بعد از آن دوسال تاسال 1356 به خدمت سربازی با درجه گروهبان سومی در شهرستان کرمانشاه پادگان صالح آباد مشغول بوده ودر خرداد1357 در اداره ثبت احوال شهرستان سبزوار به استخدام  آن اداره در آمده وضمن ازدواج مشغول زندگی بوده ودر سال1361 مجدادبه شهرستان نیشابور منتقل گردید.
 
در شهریور1359 جنگ عراق برعلیه ایران ودفاع مقدس شروع شد و ایشان همانند بقیه مردم دلاور ایران اسلامی  چون منقضی خدمت1356 بود به دفاع از خاک وناموس به جبهه جنگ به آبادان رفته و6ماه خدمت احتیاط خودرا با نبرد با رژیم بعث عراق  گذرانده وپس از اتمام دوره به محل زادگاهش آمد و مثل بقیه انسانها به زندگی با زن وفرزند مشغول شد.

چون از همان ابتدا به خواندن وسرودن شعر  علاقه نشان می داد وشعر می سرودوبه مطالعه وکتاب خواندن از ابتدا عشق می ورزید بعدا با انقلاب اسلامی بیشتر  مانوس گشته ودر انجمن اسلامی اداره ثبت احوال وپایگاه بسیج مسئولیت آن به عهده ایشان افتاد ومدت16 سال مسئول پایگاه بسیج اداره بود ودر این مدت مجداد در سال 1365 به عنوان داوطلب از طریق بسیج به جبهه رفته ودرعملیات کربلا 4و5شرکت داشت و در گردان فلق وبعد از آنهم چندسالی در گردان عاشورای حوزه ثار الله بابرادران ایمانی همکار بود.

  تمامی دوره های امر به معروف را گذرانده  بود وکارت ایثار هم توسط ارتش جمهوری اسلامی برای وی صادر گردید.

وی کارهای فرهنگی دیگری در زمینه چاپ کتاب  داشت که کتاب شعر در سال1392 بنام گلپونه های بلهراز وی  منتشر ودر سال1396 کتاب دیگر شعر بنام چکاوک جنداب به زیور طبع آراسته شد و کتاب  بر کرانه های بصیرت ازسرودهای وی چاپ گردید وتاکنون در کانون بسیج هنرمندان نیشابور  فعالیت داشت.

زنده یاد حاج محمد علی عادلی شاعر معاصر نیشابوری در 30 آذر 1400 به دیدار حق شتافت.یادش گرامی ونامش پر آوازه باد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شاعر نیشابوری آسمانی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور

مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سیداحمدرضا سید علیان در حاشیه بازدید از شرکت دامداران نیشابور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جای کلمه ضایعات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم و این بقایای بخش کشاورزی وحتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

وی ادامه داد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد.

سید علیان بیان کرد: در کشور 8 سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

علی مبارکی، معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این بازدید اظهارداشت: شهرستان نیشابور از شهرستان های پیشرو در زمینه دام در استان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تشکل های بخش دامی شهرستان ادامه داد : این شهرستان با بیش از 61 هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود 26 هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با 7 هزار و500 تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

مبارکی با تاکید این نکته که یکی از عوامل محدود کننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است؛ بیان کرد: در بخش کشاورزی بیش از 30 درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده و یا به دور ریخته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نیز می شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده های خام دامی از خارج کشور داریم، لذا لازم است در خصوص صدور مجوزها وتسهیلات لازم جهت بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن وتامین امنیت غذایی می شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد داوطلب زرقی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ضمن تاکید برایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه گذاری در حوزه لبنیات می تواند قدم موثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیش روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه نیز امروز در حضور مدیرکل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی بیان شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور