Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل صندوق خسارت‌های بدنی با بیان اینکه به سبب ریسک‌های موجود پروژه‌های اجرایی را برای اصلاحات در نظر گرفتیم، گفت: در سال ۹۹، در حدود هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات پرداخت شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید بهزادپور  مدیر عامل صندوق خسارت‌های بدنی در مراسم رونمایی از سامانه‌های الکترونیک خدمات‌رسانی این صندوق، گفت: صندوق به موجب قانون بجز کمک دولت و مردم 9 ورودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این موارد شامل 8 درصد بیمه شخص ثالث است. در سال 99، در حدود هزار و 950 میلیارد تومان برای جبران خسارات پرداخت شده است. تعداد پرونده‌های دارای پرداختی نیز حدود 19 هزار و 500 پرونده بوده است.

وی افزود: مجموع زندانیان آزاد شده توسط صندوق در سال 99 به بیش از هفت هزار نفر می‌رسد. از جمله ریسک های صندوق افزایش وسایل نقلیه و افزایش تصادفات و ریسک‌های قانونی به سبب وظایف جدید قانونی است. به سبب ریسک های موجود ما پروژه‌های اجرایی را برای اصلاحات در نظر گرفتیم تا خدمات به مردم، سیستم داخلی و در نهایت بنیه مالی صندوق را تقویت کنیم.

بهزادپور ادامه داد: ایجاد دو سامانه جدید در راستای بهبود خدمات رسانی به مردم صورت گرفته است. از جمله مهم‌ترین اقدامات صندوق در سال 1400 بازنگری فرآیندها و تفویض اختیارات رسیدگی به شعب، بهره‌گیری از سامانه ثنا قوه قضائیه، حضور فعال در مرحله دادسرا و حذف الزام به دادنامه و رای دادگاه، سامانه‌های مردمی، طراحی سامانه الکترونیکی موضوع ماده 13 و پرداخت مستقیم و الکترونیک خسارات به زیان دیدگان است. 

وی در ادامه گفت: در صورتی که به درخواست‌های صندوق مبنی بر ایجاد تمهیدات لازم توسط خزانه داری کل کشور در خصوص اختصاص 20 درصد از هزینه‌های دادرسی موضوع بند ج ماده 24 قانون به صندوق، حمایت از عدم ایجاد تعهدات اضافی برای صندوق تامین خسارت‌های بدنی در قالب عوارض و یا تعهدات اضافی و یا کاهش منابع درآمدی صندوق و حمایت از راه اندازی سامانه جامع خسارت‌های تصادفات رانندگی از سوی دولت توجه شود، می‌تواند به ادامه تحول در صندوق کمک کند.

نقش صندوق خسارت‌های بدنی در پوشش هزینه‌های اضافی

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: امروزه برخی از رانندگان بیمه ندارند و یا اینکه بیمه نامه آنها منقضی شده است. صندوق تامین خسارت‌های بدنی در اصل تمام مشکلاتی که در شرایط عادی توسط بیمه‌ها جبران نمی‌شد را پوشش می‌دهد و این اتفاق مبارکی است تا خانواده‌ای گرفتار نشود.

وی افزود: صندوق در اصل یک همراه برای صنعت بیمه و مردم است تا بخشی از مشکلات را پوشش دهد. وقتی خودرویی بیمه می‌شود، بیمه به میزان تعهد خود هزینه‌ها را جبران می‌کند. اگر اتفاقی در سال جاری رخ دهد و هزینه قرار باشد سال آینده پرداخت شود، ما به التفاوت را صندوق کمک می‌کند. در صورتی کسی که تصادف کرده است نتواند هزینه‌ها را پرداخت کند، صندوق پرداخت خواهد کرد.

سلیمانی گفت: بیمه ها موظف هستند 8 درصد از منابع بیمه شخص ثالث را به صندوق بدهند. در صورتی که یکی از شرکت‌ها بیمه دچار مشکل شود، صندوق وظایف آنها را در بحث بیمه شخص ثالث انجام خواهد داد. موضوع بیمه شخص ثالث اجتماعی است و به همین دلیل در برخی دیگر از کشورها نیز بیمه شخص ثالث اجباری است. آمار تصادفات، مصدومین و کشته‌های تصادفات ما بالا است و حدود 3200 میلیارد تومان در سال گذشته به وزارت بهداشت برای هزینه‌های مصدومان تصادفات پرداخت شده است. این به معنای 10 درصد کل پرداختی بیمه شخص ثالث است.

وی ادامه داد: حدود 30 درصد از حق بیمه شخص ثالث به خارج از بیمه‌ها می‌رود و این مسئله مناسبی برای بیمه نیست. شرکت‌های بیمه نمی‌توانند حرکت کنند و مجبور هستند هر ساله حق بیمه را افزایش دهند. این به معنای گران شدن حق بیمه است و در نتیجه مردم فرار بیمه‌ای خواهند داشت و توان پرداخت حق بیمه را ندارند. سامانه‌هایی که امروز رونمایی می‌شود سبب خواهد شد تا افرادی که از نظر روحی و جسمی آسیب می‌بینند دیگر دغدغه مالی نداشته باشند و این یک ارزش است که باید آن را گرامی بداریم.اینکه 7500 نفر زندانی نمی‌شوند خود باعث کاهش بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها خواهد شد.

حسینی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص شرایط صندوق گفت: ما حاضر هستیم تا اگر صندوق نیازهایی دارد آن را برطرف کنیم و حتی اگر نیاز به تغییر قانون باشد آماده هستیم تا لایحه آن را تدوین کنیم. تاکید وزارت اقتصاد براین است که بتواند تا حد امکان مسائلی که مربوط به مشکلات مردم می‌شود، تسهیل کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد خسارت های بدنی میلیارد تومان بیمه شخص ثالث هزینه ها حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود

خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

خاندوزی در این نامه به بذرپاش نوشته است:

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟