Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سوری از جان باختن سه غیرنظامی در حملات توپخانه‌ای و راکتی ترکیه به شمال سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اثر حمله توپخانه‌ای و راکتی نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به آنها به شهرک «ابو راسین» در سوریه و تعدادی از روستاهای واقع در اطراف آن، 3 غیرنظامی کشته و 10 تن دیگر از جمله کودکان مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه گفتند: نیروهای ترکیه، با استفاده از گلوله های توپخانه‌ای و راکت شهرک «ابو راسین»، روستاهای «تل ورد ،ربیعات و الاسدیه» واقع در حومه شمالی حسکه را هدف قرار دادند.

منابع مذکور افزودند: این حمله منجر به جان باختن دو زن و مجروح شدن چند کودک در روستای «ربیعات»، زخمی شدن ک غیرنظامی در روستای «تل ورد» و کشته شدن یک مرد در روستای «الاسدیه» و آسیب های مادی زیادی به منازل اهالی و آواره شدن ده‌ها خانواده شد.

هفته گذشته نیز ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به آنکارا، نیروگاه برق «تل تمر» در حومه شهر حسکه در شمال سوریه را با راکت هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه از سال ٢ ١6 به این سو در 2 عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله «عفرین» و شهرهای «الباب»، «اعزاز» و «جرابلس» را تصرف کرد.

آنکارا در 25 مهرماه 98 نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و حسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع نزدیک به مقاومت فلسطین در گفت و گو با شبکه الاقصی اعلام کردند که در عملیات جدید قسام، مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفته است.

بنابر اعلام این منابع آگاه، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه کرم ابوسالم از دو هفته پیش در راستای هدایت عملیات بمباران رفح و همجنین برنامه ریزی برای حمله زمینی به رفح تشکیل شده و در آن شماری از افسران شاباک و ژنرال های نظامی صهیونیست حضور داشته اند.

بنابر اذعان منابع صهیونیستی در این حمله تاکنون دستکم چهار نظامی صهیونیست و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند و برخی از مجروحان که وضعیت وخیمی داشته اند به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده اند.

از سوی دیگر، منابع عبری ضمن اعلام جزئیاتی از حمله امروز قسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کرم ابوسالم، از ممنوعیت نشر کامل وقایع این عملیات خبر دادند.

به گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده اند.

کد خبر 6097411 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟