Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به شیوه جدید محاسبه قبوض گازگفت: در این شیوه مصرف گاز مشترکان به ۱۲ پله تقسیم شده که گازب‌های پرمصرف‌ها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

او گفت : در این شیوه میزان مصرف مشترکان خانگی به ۱۲ پله تقسیم شده که گازب‌های سه پله اول شامل مشترکان کم مصرف نسبت به سال قبل تغییری نداشته است و از پله چهارم به بعد ۴۰ درصد نسبت به تعرفه پله قبلی افزایش می‌یابد تا اینکه در پله آخر که شامل مشترکان پرمصرف است تعرفه گاز نسبت به تعرفه‌های قبلی چهار برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میربلوکی سیاست‌های تشویقی برای کاهش مصرف گاز نیز اجرا می‌شود، افزود: مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آن‌ها در بازه زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول پاداش صرفه‌جویی تا سقف ۴۵ درصد در گازب‌های صورت حساب دوره خواهند شد.

او به لزوم مدیریت مصرف بهینه گاز توسط ادارات و موسسات دولتی هم اشاره کرد و گفت: در همین راستا بخش نامه معاون رییس جمهور با موضوع مصرف بهینه گازطبیعی به ادارات و موسسات دولتی ابلاغ شده و مسئولان انرژی دستگاه‌ها باید نسبت به رعایت آن اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید 

قطع انشعاب گاز یک جایگاه CNG غیر استاندارد در خراسان شمالی

میربلوکی هشدار داد: اکنون مصرف روزانه گاز خانگی در استان پنج میلیون متر مکعب است و این میزان در فصل زمستان افزایش خواهد یافت که بدین ترتیب با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می‌کنند.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت این خطه در مناطق روستایی سکونت دارند.

بر اساس این گزارش تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز مشترکین پر مصرف خراسان شمالی گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

بر اساس اعلام بانک مرکزی،‌ چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۶,۹۲۵ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۹.۲ درصد و از نظر مبلغ، ۱۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد؛ استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است؛ از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است؛ این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

منبع: فارس

کد خبر 749879

دیگر خبرها

  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)