Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تیراژ مطبوعات کاهش یافته است و در حال حاضر آمار عرضه کاغذ در بازار آزاد و واردات آن متوازن نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی با مدیران، اصحاب و اهالی رسانه و مطبوعات استان همدان با بیان اینکه از سال 1397 تا کنون نزدیک به 150 هزار تن کاغذ به استان همدان اختصاص داده شده است، افزود: قصد داریم با استفاده از ارز نیمایی، کاغذ دولتی وارد و آن را در بین مطبوعات توزیع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرشاد مهدی پور با اشاره به اینکه تیراژ مطبوعات کاهش یافته است، تأکید کرد: آمار عرضه کاغذ در بازار آزاد و واردات آن متوازن نیست.
وی با بیان اینکه اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است، تصریح کرد: با افزایش تعداد رسانه‌ها میزان حمایت از این حوزه نیز کاهش می‌یابد.
    معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صندوق هنر ذا فرصت بسیار خوبی برای حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران عنوان کرد و گفت: اکنون بیش از 6 هزار نفر از روزنامه نگاران در این صندوق عضو هستند.
مهدی پور افزود: فراخوان عضویت روزنامه نگاران در این صندوق 2 هفته پیش منتشر شد و از خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت می‌کنیم برای بهره مندی از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این صندوق عضو شوند.
وی تصریح کرد: بیمه‌ای که از طریق صندوق هنر ارائه می‌شود شامل گروه مشاغل سخت و زیان آور نیست و خبرنگاران برای بهره مندی از بیمه مشاغل سخت باید توسط مدیران مسوول رسانه بیمه شوند.
    معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسانه دریافت کرده، وظیفه دارد همه نیرو‌های خود را بیمه کند.
این مسئول تأکید کرد: ضابطه و سرفصل‌های قانونی کار در رسانه‌ها تعریف شده و مشکلات این بخش باید در نهاد رسانه حل و فصل شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به همدان، علاوه بر دیدار و گفتگو با اهالی رسانه استان در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجتماعی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

واردات سازهای موسیقی که از سال ۱۴۰۰ ممنوع شده، باز هم در حال بررسی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سازهای موسیقی از سال 1397 در بین کالاهای دسته چهارم قرار گرفتند و از سال 1400 و به علت ارزبر بودن، واردات‌شان ممنوع شد.

واردات یازده کانتینر ساز در سال 1400 و البته توقیف آنها در گمرک هنوز از یادها نرفته است. در آن سال، واردکنندگان ساز که منافع بسیاری در این کار داشتند، بسیار تلاش کردند تا واردات ساز را یا حداقل آزادسازیِ یازده کانتینر سازِ توقیف شده در گمرک را عملی کنند؛ و البته در نهایت نتوانستند.

این درحالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته نامه‌نگاری‌های زیادی با وزارت صمت داشته تا دیدگاه‌ها و مواضع خود را درباره واردات ساز بیان کند و نباید فراموش کنیم که  وزارت فرهنگ درباره واردات یا عدم واردات ساز، تصمیم‌گیرنده نیست و فقط می‌تواند نظر خود را به وزارت صمت اعلام کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

در همین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وزارت فرهنگ موضع سختگیرانه‌ای نسبت به واردات ساز ندارد.

حالا خبر رسیده که تصمیم گیری درباره واردات یا عدم واردات ساز باز هم در حال بررسی است.

واردات ساز به طور کامل مربوط به سازهای غربی است. این سازها در بازار بسیار گران و معمولاً موردِ استقبال قشرِ لاکچری نشینِ جامعه هستند.

واردکنندگان ساز بیش از هر چیزی به واردات ویلن و پیانو علاقه دارند که قیمتی گزاف دارد و سود بسیاری هم نصیب واردکنندگان می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد