Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، هفدهمین اجلاس سوریه در قالب آستانه برای دومین روز متوالی با برگزاری چند نشست بین هیئت‌های مختلف شرکت کننده به فعالیت خود ادامه داد.

امروز (چهارشنبه) دومین روز اجلاس آستانه با ملاقات بین هیئت سوری به ریاست ایمن سوسان، دستیار وزیر امور خارجه سوریه و  هیئت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه، هیئت‌های دیگری برای هماهنگی مواضع درباره موضوعات در دستور کار این اجلاس، دیدار‌های دو جانبه و سه جانبه خواهند داشت و در انتها پیش نویس بیانیه نهایی این دور از اجلاس بدون برگزاری جلسه پایانی به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.

پیش از این علی اصغر خاجی در مصاحبه با خبرگزاری تاس از برگزاری اجلاسی سه جانبه بین ایران، روسیه و ترکیه در تهران در ماه فوریه (بهمن) یا مارس (اسفند) خبر داده بود.

خاجی در ادامه افزود: «ما در حال آماده کردن تمهیدات لازم برای برگزاری این نشست در اوایل سال آینده میلادی هستیم. البته این مسئله به اوضاع همه گیری کرونا بستگی دارد. در کل ما توافق کرده ایم که این اجلاس را برگزار کنیم. به احتمال زیاد ما قادر خواهیم بود این اجلاس را در فوریه یا مارس برگزار کنیم.»

او در انتها خاطرنشان کرد که این مسئله در دستور کار مذاکرات نورسلطان قرار داشت و در یک ماده جداگانه از بیانیه نهایی کشور‌های ضامن، اعلام خواهد شد.

هفدهمین نشست آستانه، دیروز، سه شنبه با محوریت سوریه و تاکید بر حفظ حاکمیت و وحدت اراضی این کشور در نور سلطان، پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد.

 روند صلح آستانه با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی با تلاش ایران، ترکیه و روسیه آغاز شد. نخستین دور از این مذاکرات ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست آستانه دولت سوریه تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه