Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@09:00:01 GMT

جنبش فلسطینی الاسیره: اسرای زن، خط قرمز هستند

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۸۵۹۸

جنبش فلسطینی الاسیره: اسرای زن، خط قرمز هستند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جنبش فلسطینی الاسیره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات یوسف طلعت المبحوح در حمله به افسر صهیونیستی در زندان نفحه به مثابه نخستین پاسخ به آزار اسرای زن فلسطینی بود و اگر اداره زندان‌ها به خواسته‌های اسرای زن توجه نکند، آخرین پاسخ نخواهد بود.

چندی پیش انجمن اسرای فلسطین، با صدور بیانیه‌ای اداره زندان «الدامون» اسرائیل را به آزار و ضرب و شتم اسرای زن فلسطینی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز دوشنبه یک افسر صهیونیستی توسط یک زندانی فلسطینی به نام یوسف طلعت المبحوح در زندان نفحه مورد ضربات چاقو قرار گرفت. این مسئله منجر به تنش شدید در تمامی زندان‌های رژیم صهیونیستی و وضعیت هشدار به زندانیان شد.

جنبش الاسیره بر لزوم بازگرداندن اسرای زنی که به انفرادی منتقل شده‌اند به بخش‌های عمومی زندان و اجابت همه خواسته‌های آنها تاکیدکرد، و از ملت فلسطین خواست روز جمعه آینده را جمعه زندانیان زن با شعار «زندانیان زن خط قرمز هستند» در نظر بگیرند.

در این بیانیه همچنین از گروه‌ها و احزاب فلسطینی خواسته شده است، به اهانت به اسرای زن در زندان الدامون و پس از آن زندان نفحة پاسخی درخور دهند. 

این جنبش فلسطینی همچنین از موسسات حقوقی خواست برای آگاهی از سرنوشت اسرای بخش 12 زندان نفحة و همچنین وضعیت یوسف المبحوح وارد عمل شوند.


 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فلسطین اسرای زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «خلیل الحیه» نایب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی که از سوی آسوشیتدپرس نقل شد اعلام کرد: ما چند مرتبه توافق‌هایی را برای توقف جنگ و آتش‌بس به مدت ۵ سال یا بیش‌تر ارایه کرده‌ایم.

الحیه گفت: حماس تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای ۱۹۶۷ را خواهد پذیرفت و اگر این موضوع رخ بدهد، شاخه نظامی این جنبش منحل خواهد شد. سوابق مبارزه علیه اشغالگران نشان داده که این مبارزان هنگام استعفا و دستیابی به حقوق و کشورشان به احزاب سیاسی مبدل خواهند شد.

وی افزود: جنبش حماس در موضوع شمار اسیران فلسطینی که در جریان مبادله احتمالی اسیران آزاد خواهند شد، نرمش نشان داده و کوتاه آمده است. حماس از خواسته‌های خود در خصوص برقراری آتش‌بس دایم و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسراییلی پا پس نخواهد کشید.

الحیه ادامه داد: زمانی که اطمینان نداریم جنگ پایان خواهد یافت چرا باید اسیران را تحویل بدهیم؟ ما هرگونه حضور بیگانگان در دریا یا خاک غزه را رد می‌کنیم و با هر نیروی نظامی اسراییلی یا غیر اسراییلی به عنوان نیروی اشغالگر برخورد می‌کنیم.

نایب رییس جنبش حماس در نوار غزه افزود: تلاش‌های اسراییل برای نابودی حماس در نهایت در ممانعت از خیزش مسلحانه پیشروی فلسطینیان ناکام خواهد بود.

وی افزود: حماس خواهان تداوم نقش قطر به عنوان میانجیگر است. هیچ اقدامی برای انتقال دایم دفتر سیاسی جنبش حماس وجود ندارد.

کد خبر 6088466

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم