Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:58:12 GMT

پرداخت یارانه پاسخگوی نیازهای مردم نیست

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۸۶۹۰

پرداخت یارانه پاسخگوی نیازهای مردم نیست

سید مصطفی موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور، حذف ناگهانی ارز ۴۲۰۰ تومانی منطقی به نظر نمی‌رسد، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور با تورم حدود ۴۵ درصدی دست و پنجه نرم می‌کند و از سویی دیگر درگیر تحریم است؛ اگر ارز ترجیحی حذف شود، تورم کالاهای اساسی و اقلام خوراکی قطعاً بالای ۵۰ درصد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران افزود: ارز ترجیحی به اهدافش نرسید بنابراین بخش خصوصی موافق حذف آن است اما در شرایط کنونی ارز ترجیحی نباید به صورت ناگهانی حذف شود، بلکه فرایند حذف باید مرحله به مرحله و کالا به کالا باشد؛ به عنوان نمونه در فاصله‌های ۲۰ روز به ۲۰ روز ارز را از کالاهای مشمول حذف کنند تا شوک به بازار وارد نشود.

پرداخت یارانه پاسخگوی نیازهای مردم نیست

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکننده واقعی با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، جبران هزینه می‌کند، اگر این سیاست به یکباره اصلاح شود، نه تنها تولیدکننده نمی‌تواند ارزان تولید کند بلکه سفره مردم نیز کوچک‌تر می‌شود.

موسوی در مورد پرداحت یارانه به مردم به ازای حذف ارز ترجیحی، تصریح کرد: متأسفانه نرخ تورم به قدری بالاست که پرداخت یارانه پاسخگوی نیازهای مردم نیست. معاش قشر کم درآمد جامعه قطعاً به مشکل می‌خورد و سفره‌ها کوچک‌تر خواهد شد.

دولت به دنبال جراحی درون خودش است

وی گفت: بهتر بود حذف ارز ترجیحی به پایان سال موکول می‌شد می‌توانست شرایط بهتری را رقم بزند، زیرا وضعیت افزایش حقوق و دستمزد مشخص می‌شد و مردم با خیال راحت تری می‌توانستند نسبت به معاش خود برنامه ریزی کنند.

نایب رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران در مورد فسادهای ناشی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: فساد ارز ترجیحی غیرقابل انکار است اما دولت باید اعلام کند چه کسانی فساد کردند. دولت هیچ گاه اعلام نکرد که رانت و فساد از سوی چه کسانی رخ داد. چه کسانی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند اما کالا را با ارز آزاد فروختند و یا اصلاً کالایی به کشور وارد نکردند. متأسفانه دولت در خصوص این موارد هیچ گاه شفاف سازی نکرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت به دنبال انجام جراحی درون خودش است اما تبعات این جراحی به جامعه القا خواهد شد. بخش خصوصی به هیچ وجه موافق سیاست ارز ترجیحی نیست اما دولت باید شفاف سازی کند زیرا این فسادها به خاطر عملکرد دولت رخ داد. قرار بود ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه هزینه شود اما نهایتاً یا کالایی وارد نشد یا کالا با ارز آزاد فروخته شد.

کد خبر 5381542 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: نرخ تورم سید مصطفی موسوی ارز 4200 تومانی ارز ترجیحی ارز 4200 تومانی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت سکه بهار آزادی صنعت نفت رستم قاسمی دلار 4200 تومانی بانک مرکزی ارز ترجیحی لایحه بودجه 1401 وزارت نیرو ارز ۴۲۰۰ تومانی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران