Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: بر اساس قانون و برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی قوه قضاییه در مورد محکومان زیر ۱۸ سال، متهمان و محکومانی که سن آنها در زمان ارتکاب جرم تا ۱۸ سال تمام شمسی باشد نه در زندان که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند.

مرکز رسانه قوه قضائیه نوشت: بررسی آمار مربوط به کانون‌های اصلاح و تربیت کشور حاکی از سیر نزولی ورودی مددجویان این کانون‌ها و نیز کاهش زمان مدت ماندگاری محکومان زیر ۱۸ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس افرادی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال شمسی دارند حتی اگر در زمان رسیدگی و صدور حکم، سن آنها بیش از این میزان نیز باشد، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، در بخش جوانانِ کانون اصلاح و تربیت پذیرش و نگه داری می‌شوند.

این در حالیست که به جز محکومانی که به نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شده اند، بر پایه قوانین و مقررات فقط مدد جویانی که دارای بیش از ۲۳ سال سن باشند باید حسب مورد به اندرزگاه جوانان در بازداشتگاه یا ندامتگاه عمومی منتقل شوند.

همچنین بر پایه آمار رسمی میزان ورودی افراد زیر ۱۸ سال و ماندگاری آنان در کانون در طول یک دهه گذشته کاهش جدی داشته است.

مقایسه آماری ورودی مددجویان کانون اصلاح و تربیت نشان می‌دهد تعداد این افراد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۰ کاهش داشته است.

مدت ماندگاری مددجویان زیر ۱۸ سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ در بازه‌های مختلف (کمتر از ۶ ماه، ۶ ماه تا یک سال، ۱ تا ۲ سال، ۲ تا ۵ سال) نیز سیر نزولی داشته به گونه‌ای که بر اساس آمار منتشره، کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار به دست آمده در خصوص میزان اعطای آزادی به مددجویان در سال ۱۳۹۹ نیز مشخص می‌شود که تعداد ۵۶۳۱ نفر از مددجویان کانون در مدت یک ساله گذشته آزاد شدند که از این تعداد ۵۲۱۶ نفر کمتر از ۶ ماه، ۲۴۵ نفر ۶ ماه تا یک سال، ۱۳۹ نفر یک تا دو سال و ۳۰ نفر دو تا پنج سال در کانون حضور داشتند.

در سال ۱۳۹۹ مجموع ۶۹ نفر با استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند؛ که هشت نفر آنان از طریق عفو، ۴۱ نفر از طریق آزادی مشروط و ۲۰ نفر نیز از طریق سایر انواع آزادی موفق به کسب آزادی دوباره خود شده اند.

بر پایه اطلاعات به دست آمده در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۵۳۳ نفر از مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت در دوره‌های حرفه آموزی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۷۱۱ نفر موفق به قبولی در آزمون و اخذ گواهینامه مربوطه شدند و پس از آزادی می‌توانند با تکیه بر حرفه کسب شده وارد بازار کار و تامین معاش خود شوند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کانون اصلاح و تربیت زیر ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فلسطین الیوم، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اسرای دربند زندان های این رژیم را به شدت تحت شکنجه قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، باشگاه فلسطینی مذکور تاکید کرد: اکثر اسرایی که به تازگی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شده اند از مشکلات شدید جسمی رنج می برند.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: اسرای فلسطینی به دلیل آنکه در طول اسارت تحت شکنجه، گرسنگی و جنایات پزشکی هدفمند قرار گرفته اند بعد از آزادی با مشکلات عدیده جسمی دست و پنجه نرم می کنند.

پیشتر نیز بسیاری از اسرای فلسطینی حتی زنان اسیر بعد از آزادی از شکنجه های زندانبان های رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

شرایط به قدری وخیم است که حتی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را به شکنجه کارمندان بازداشت شده این آژانس در نوار غزه متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که کارمندان آژانس آنروا از اتفاقات وحشتناکی در جریان بازداشت و بازجویی آن‌ها توسط نظامیان صهیونیست سخن می‌گویند.

آژانس آنروا اعلام کرد که این گزارش‌ها بیانگر آن است که نظامیان صهیونیست، افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار داده و با آن‌ها بسیار بد رفتار می‌کنند و حتی آن‌ها را تحت اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهند.

این آژانس سازمان ملل تاکید کرد که صدها تن از کسانی که توسط نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی بازداشت شده اند تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند.

کد خبر 6092801

دیگر خبرها

  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست