Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه با اشاره به همکاری نظامی این کشور با ۱۰۹ کشور جهان، تلاش برای منزوی ساختن روسیه را بی‌فایده دانست و نسبت به اقدامات تحریک آمیز آمریکا با استفاده از مواد شیمیایی در مناطق شرقی اوکراین هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه در نشست گسترده مسئولان وزارت دفاع این کشور با حضور "ولادیمیر پوتین"، اعلام کرد که تمامی تلاش‌های کشورهای غربی برای منزوی ساختن روسیه در عرصه بین‌المللی بی‌فایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، وزارت دفاع روسیه با نیروهای مسلح 109 کشور جهان همکاری نظامی دارد و این واقعیت نشان داده شکست تلاش‌های غرب برای انزوای این کشور است.

ژنرال شایگو همچنین در خصوص آماده سازی اقدامات تحریک آمیز با استفاده از مواد شیمیایی از سوی آمریکا در مناطق شرقی اوکراین هشدار داده و یادآور شد که برای این منظور  شرکت‌های نظامی آمریکایی در حال آماده ساختن شرایط و وارد کردن تانکرهایی حامل مواد شیمیایی ناشناس به دو شهر آودیکا و کراسنی لیمان در اوکراین هستند.

وزیر دفاع روسیه همچنین به این نکته اشاره کرد که در جریان مانورهای نظامی ناتو، کار به روی استفاده از گروه‌های ائتلاف علیه روسیه با مشارکت نظامیان گرجستان، اوکراین و مولداوی، تمرین می‌شود. به گفته وی، تمایل ناتو برای جلب نیروهای مسلح اوکراینی در فعالیت‌های نظامی خود، یک تهدید امنیتی است.

سرگئی شایگو ادامه داد، آمریکا و ناتو در حال افزایش مقیاس و شدت اقدامات آموزش نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه هستند. وی یادآور شد: « وضعیت نظامی و سیاسی در جهان در حال تشدید است و وخامت اوضاع در مرزهای غربی و شرقی روسیه نیز افزایش یافته. ایالات متحده حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای ما را گسترش داده، آمریکا در حال ایجاد یک "گردان چندجانبه" در کشورهای شرق اروپاست که برنامه ریزی شده تا به سیستم‌های مختلف تسلیحات موشک‌های تهاجمی مجهز شود و در این رابطه در لهستان زیرساختارهایی برای استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در حال ایجاد است. »

نیروهای مسلح روسیه در حال تجهیز به انواع تسلیحات مافوق صوت هستند

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که ر چنین شرایطی نیروهای مسلح این کشور تجهیزات نظامی لازم و مطمئن برای دفاع از روسیه را در اختیار دارند. از هم اکنون یک هنگ هوایی مجزا از جنگنده‌های میگ-31، مجهز به موشک‌های مافوق صوت "کینجال" تشکیل شده، نخستین هنگ نیروهای موشکی مجهز به سامانه‌های مافوق صوت "آوانگارد" با موشک‌های بالستیک قاره پیمای نیز در حال تکمیل است.

شایگو همچنین یادآور شد که در سال 2021 سه فروند زیردریایی اتمی، 4 فروند کشتی نظامی و سه مجموعه سامانه‌های موشکهای استقرار ساحلی به ناوگان دریایی روسیه تحویل داده شده است. به گفته وی، مرزهای روسیه در مناطق قطبی نیز با استفاده از پایگاه‌های نظامی مجهز به تجهیزات نظامی مدرن، ناوگان هوایی و پدافند ضدهوایی قدرتمند در برابر هر نوع تجاوز خارجی محافظت می‌شود.

روسیه درصدد تقویت زیرساختارهای نظامی در مناطق قطبی استچرا روسیه در حال احیای ساختارهای نظامی خود در قطب شمال است؟لاوروف و شایگو در سمت وزیران خارجه و دفاع روسیه باقی خواهند ماند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار آمریکا اخبار روسیه ناتو اخبار آمریکا اخبار روسیه نیروهای مسلح دفاع روسیه نظامی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان