Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در پیام سالانه خود به پارلمان این کشور موضوعات مختلفی را مطرح کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در سخنرانی سالانه خود در پارلمان این کشور، سال های 2022-2026 را به عنوان سال های توسعه صنعتی اعلام و خواستار ایجاد بیش از 500 هزار شغل و دو برابر شدن درآمد جمعیت این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که جمعیت تاجیکستان در سال 2022 میلادی 10 میلیونی و در سال 2026 میلادی 11 میلیونی خواهد شد خاطرنشان کرد که برنامه ها و استراتژی های دولتی بایستی با در نظر گرفتن رشد جمعیت تدوین شوند.

رحمان در ادامه خواستار تهیه و تصویب استراتژی اقتصادی دولتی این کشور تا پایان سال 2022 میلادی شد و خاطرنشان کرد که میانگین رشد اقتصادی این کشور طی 20 سال گذشته 7.5 درصد، تولید ناخالص داخلی از 1.8 میلیارد سامانی در سال 2000 تا 95 میلیارد سامانی در سال 2021 و درآمد های بودجه از 252 میلیون سامانی تا 28 میلیارد سامانی افزایش  داشته است.

به عبارت دیگر، تولید ناخالص داخلی تاجیکستان تقریبا 53 برابر، بودجه دولتی 11 برابر و تولید ناخالص داخلی سرانه جمعیت این کشور بیش از 30 برابر بیشتر شده است.

طبق گفته رئیس جمهور تاجیکستان، در طول این مدت بیش از 2 هزار شرکت تولیدی تشکیل و حجم تولید محصولات صنعتی نسبت به سال های اول استقلال تقریبا 4 برابر افزایش یافته است.

بنابر سخنان رحمان، در دوره استقلال در تاجیکستان 3.3 میلیون شغل ایجاد شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد افزایش دستمزد، حقوق بازنشستگی و شهریه از اول ژانویه سال 2022 میلادی خبر داد.

بنابر سخنان رحمان، از اول ژوئیه سال 2022 دستمزد تمام کارمندان ساختارهای دولتی و مدیریت عمومی، آموزش، فرهنگ، ورزش، بهداشت، حفاظت اجتماعی و سایر سازمان های بودجه ای و همچنین شهریه دانشجویان 20 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین پیشنهاد کرد حقوق پرسنل نظامی از اول ژانویه 2022 به میزان 25 درصد و برای سایر افسران مجری قانون 20 درصد  افزایش یابد.

رحمان در بخش دیگری همچنین خواستار افزایش  50 درصدی حداقل دستمزد و تعیین آن در حجم 600 سامانی شد، در حال حاضر حداقل دستمزد در این کشور 400 سامانی است.

رئیس جمهور تاجیکستان در پیام سالانه خود به پارلمان این کشور همچنین جهات کلیدی سیاست داخلی و خارجی کشورش را برای دوران آینده معین در مورد توسعه سودمند سیاست خارجی و توسعه زمینه های اقتصادی، صنعتی، انرژی، جاده و حمل و نقل، امنیت و دفاع، حفظ حقوق، بهداشتی، فرهنگ، علم و آموزش، حفظ اجتماعی، جوانان، ورزش و گردشگری صحبت و پیشنهادات سودمندی را ارائه کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان توسعه صنعتی شغل استقلال پیام رحمان 2021 رئیس جمهور تاجیکستان سال 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو تأکید رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت و استانداران مبنی بر پیگیری ویژه موضوع بیکاری در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان با صدور این دستور خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، خواستار تشکیل این کارگروه ویژه در هفته جاری شد.

در این راستا رئیس‌جمهور با تأکید بر بانک‌های عامل خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای حمایت واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار بیکاری از جمله لرستان شد.

استاندار لرستان نیز پیرو این دستور، با تشکیل این کارگروه به‌صورت ویژه موضوع اشتغال استان را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6098067

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران