Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر از ممانعت دولت‌های لهستان و بلاروس از دسترسی یک گروه کارشناسی سازمان ملل به پناهندگان گرفتار در مناطق مرزی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، هزاران مهاجر همچنان در مرزهای بین لهستان و بلاروس در انتظار یافتن راهی برای رسیدن به اتحادیه اروپا هستند و در شرایط بسیار بد و سختی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"لیز تروسل"، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر (OHCHR) در ژنو گزارش داده است که شرایط برای پناهندگان در دو سوی مرز بین لهستان و بلاروس فاجعه بار است.

به گفته تروسل از 29 توامبر تا 3 دسامبر گروهی از کارشناسان سازمان ملل به لهستان رفتند تا تصویری از شرایط پناهندگان گرفتار در مرزها به دست آورند، اما این کارشناسان نتوانستند به هدف خود دست پیدا کنند چرا که بلاروس و لهستان از دسترسی این کارشناسان به مناطق مرزی خودداری کردند و در نتیجه این گروه کارشناسی نتوانستند ارتباط مستقیمی با مهاجران گرفتار در این منطقه برقرار کنند.

تروسل تاکید کرد که دسترسی به پناهندگان به نام حقوق بشر باید امکان پذیر شود. وی افزود: بلاروس و لهستان باید فورا برای حمایت و دفاع از این پناهندگان اقدام کنند.

به گفته وی کارشناسان سازمان ملل اجازه سفر به منطقه مرزی را نداشتند و تنها توانستند با نمایندگان دولت و جامعه مدنی صحبت کنند.

تروسل گزارش داد که مهاجران در مناطق مرزی غذا، آب تمیز و سرپناه ندارند. وی تاکید کرد که به گفته پناهجویان آن ها مورد ضرب و شتم نیروهای مرزی قرار می گیرند و برای غذا و آب از آن ها درخواست پول می شده است.

تروسل از دولت های لهستان و بلاروس خواست به پناهندگان کمک کنند و بر اساس تعهدات بین‌المللی خود از وضعیت اسفبار آن ها بکاهند.

عفو بین‌الملل هم اخیرا گزارشی را از نقض گسترده حقوق بشر علیه پناهندگان گرفتار در مرزهای بین لهستان و بلاروس منتشر کرده و انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده است.

انتقاد عفو بین‌الملل از نقض گسترده حقوق بشر علیه پناهندگان در مرزهای لهستان و بلاروس

به دلیل هجوم مهاجران از بلاروس به سمت لهستان، ورشو از تابستان ده ها هزار نیرو را در مرزها مستقر کرده است. از آغاز سال میلادی جاری هزاران مهاجر که اکثر آن ها از خاورمیانه بودند از بلاروس راهی مرزهای شرقی اتحادیه اروپا شدند. بسیاری از پناهندگان مجبورند مدتها در مرزها گرفتار بمانند چرا که کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش آن ها نیستند.

لهستان همچنین مدتهاست که وضعیت اضطراری را در مرزها برقرار کرده و اجازه دسترسی هیچ نهاد و سازمان مستقل به این منطقه را نمی دهد.

اتحادیه اروپا حاکم بلاروس را متهم می کند که برای انتقام گیری از تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور مهاجران را به صورت هدفمند روانه مرزهای اروپا می کند. البته مینسک همه این اتهام ها را رد می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا سازمان ملل اتحادیه اروپا سازمان ملل پناهندگان گرفتار لهستان و بلاروس اتحادیه اروپا سازمان ملل مناطق مرزی بین الملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، دانش آموزان مناطق مرزی استان خراسان جنوبی که در محاصره سیل قرار دارد، توسط خودروهای ارتش به محل برگزاری کنکور سراسری منتقل شدند.

با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی، دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط یگان های ارتش به محل آزمون کنکور سراسری منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند