Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:45:07 GMT

پرفروش ترین برند های دیزل ژنراتور ایران

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۹۱۸۵

پرفروش ترین برند های دیزل ژنراتور ایران

دستگاه دیزل ژنراتور با بیش از نیم قرن سابقه حضور در بازار ماشین آلات کشور، همواره یکی از پر مصرف ترین اقلام صنعتی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت بینش ابتکار خاورمیانه، بر این اساس صحنه بازار داخلی ایران همواره محل رقابت برندهای برتر جهان بوده است. شرکت هایی از جمله کاترپیلار، کامینز، بنز، ولوو و پرکینز را می توان به عنوان پر طرفدار ترین محصولات این صنعت نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله شرکت بینش ابتکار خاورمیانه به بررسی پیشینه برخی از برندهای پر فروش بازار دیزل ژنراتور ایران می پردازد.

برند ولوو پنتا   (Volvo Penta)  

برند ولوو در بازار خودروهای سنگین یک نام شناخته شده و قابل اعتماد است. همچنین حوزه فعالیت شرکت ولوو در صنعت دیزل ژنراتور نیز قرار گرفته است، رنج قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا ۷۰۰ kVA می باشد. قدمت و استقبال گسترده از محصولات این شرکت سبب شده است تا بسیاری از شرکت های ایرانی به تولید قطعات یدکی ولوو بپردازند. تلاش و استقبال صنعتی در زمینه تولید قطعات ولوو و ارائه خدمات برای موتورهای ساخت این شرکت بسیار گسترده است.

تنوع ژنراتورهای ارائه شده متناسب با ظرفیت های موتور ولوو بسیار زیاد است اما این موتور به طور عمده با ژنراتورهای استمفورد، مکالته، لوری سومر،کوپل می شود. قیمت دستگاه های ولوو در مقایسه با محصولات کامینز، پرکینز و کاترپیلار بسیار مناسب است و متناسب بودن قیمت دستگاه های ولوو با بودجه خرید بسیاری از مشتریان سبب شده است تا دیزل ژنراتور ولوو به یکی از پرفروش ترین برندهای بازار دیزل ژنراتور تبدیل شود.

برند کامینز (Cummins)

برندکامینز یک نام پرآوازه و یکی از پیشتازان تولید دیزل ژنراتور می باشد. نام کامینز همواره در نقاط مختلف صنعت کشورمان شنیده می شود و صنایع سنگین از جمله دیزل ژنراتور، موتورهای دریایی، نیروگاه های صنعتی و صنایع کشاورزی از موتورهای تولیدی این شرکت استفاده می کنند. طراحی ویژه بلوک سیلندر این موتور و تست های فنی گسترده انجام شده از سوی شرکت کامینز سبب شده است تا این موتور بتواند در شرایط دمایی بسیار نامناسب مانند گرمای شدید فصل تابستان در منطقه جنوب ایران کار کند.

کیفیت بالای قطعات موتور دستگاه کامینز این امکان را ایجاد می کند تا موتورهای تولیدی این شرکت بتوانند با انجام سرویس های دوره ای صحیح و به موقع تا مرز ۲۰۰۰۰ ساعت به صورت آکبند فعال بمانند. عموما دستگاه کامینز اورجینال به صورت کوپل فابریک با ژنراتور استمفورد قابل تهیه می باشند.

برند پرکینز   (Perkins)

پرکینز همواره یکی از برندهای صدر نشین بازار دیزل ژنراتور بوده است. این برند در بازار ایران از سهم واردات کمتری برخوردار می باشد اما کیفیت طراحی و ساختار موتور پرکینز سبب شده تا بسیاری از شرکت های ایرانی و چینی به کپی برداری و شبیه سازی ساختار این موتورها بپردازند. برند لوول (LOVOL) چین یک نمونه مرغوب از دستگاه های طرح پرکینز چینی می باشند. در نقطه مقابل برند موتور سازان نیز نمونه ایرانی این موتور محسوب می شود.

حائز اهمیت است که شرکت پرکینز دستگاه های خود را از کمترین ظرفیت (۵kva) تا ظرفیت های بسیار بالا (۲۰۰۰kva) ارائه می نمایند و کلیه رنج های تولیدی این موتور مرغوب و بسیار با دوام هستند. گران بودن لوازم یدکی اصلی و کمبود واردات این موتورها تنها نقطه ضعف این برند برای مصرف کننده ایرانی محسوب می شود.

برند بنز (Benz)

نام بنز همواره تداعی کننده خودروهای لوکس و گران قیمت است. اما این ذهنیت نسبت به این برند کمی نادرست است زیرا اقتصادی ترین موتورهای دیزل مصرفی بر روی اتوبوس ها و کامیون های تولید داخل عموما از محصولات این برند معتبر تامین می گردند. موتورهای دیزل بنز بومی سازی شده اند و هم اکنون شرکت ایدم بنز در تبریز انواع مختلف این موتورها را به بازار داخل عرضه می کند.

موتور دیزل بنز عموما با ژنراتور طرح استمفورد (SLG) و یا با ژنراتورهای مکالته کوپل می شوند. قیمت مناسب دستگاه های این برند، در کنار اطمینان نسبت به قابل تهیه بودن لوازم یدکی این موتورها سبب شد تا دیزل ژنراتور بنز یکی از انتخاب های اصلی مشتریان این دستگاه باشد. دوام و کارکرد بالا از جمله ویژگی های برندهای برتر و گران قیمت می باشد اما در رابطه با برند بنز می توان گفت موتورهای تولیدی شرکت ایدم هم از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و هم از نظر دوام کاری عمر بسیار طولانی دارند.

در انتها باید به این نکته توجه کرد که یک برند صنعتی مسیر بسیار طولانی را طی کرده تا به نقطه اوج و شکوفایی رسیده است. شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با کارشناسان مجرب و با تجربه می‌تواند بهترین مشاوره‌ ها را به شما ارائه دهد. بر این اساس فعالان بخش صنعت و تجارت کشور با اطمینان از کیفیت مطلوب برندهای معرفی شده می توانند برق مصرفی پروژه خود را به صورت اضطراری و دائم با بهره گیری از دستگاه های دیزل ژنراتور معرفی شده تامین نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديزل ژنراتور دیزل ژنراتور سبب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن

امیرمسعود عابدین: «شائو چین»، مدیرعامل EXEED، در نشست مطبوعاتی نمایشگاه خودرو پکن بر تعهد مداوم این شرکت برای تقویت رویکرد متناسب با تقاضاهای فعلی بازار بیان کرد.

او ضمن تشریح روند توسعه محصولات EXEED از زمان آغاز به کار در نمایشگاه خودروی شانگهای در پنج سال پیش تا جایگاه فعلی آن گفت: این برند که در سال ۲۰۲۱ با مدل TX شروع به حضور در بازارهای خارج از چین کرد، به طور قابل‌توجهی از استراتژی‌های بازاریابی سنتی فاصله گرفته و به سمت تمرکز بر برندسازی پیشرفته حرکت کرده است. او در ادامه گفت: ما EXEED را جدی می‌گیریم تا برندی پیشرفته و پویا بسازیم. در همین حال، با بسیاری از برندهای لوکس، به‌ویژه در شکل دادن به تصویر برند سطح بالا و ارتقاء گروه‌های مشتریان هدفمند، در تعامل قرار داریم.

او پایگاه مشتری EXEED را مشتریان رده‌بالا در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: تلاش‌های این شرکت در برندسازی از طریق شرکت در رویدادهای بین‌المللی مانند نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو و همکاری‌هایی در اروپای شرقی و خاورمیانه، مشارکت قابل‌توجهی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، «شائو چین» با بیان اینکه EXEED همیشه روی برندسازی تمرکز می‌کند، گفت: ما سعی کردیم بیشتر در رویدادهای بزرگ شرکت کنیم تا تصویر برندی باکیفیت بالا را ایجاد کنیم و ارزش برند را افزایش دهیم. تکامل برند در رویکرد پس از فروش آن مشهود است و تجربه‌ای همه‌جانبه را ایجاد و حس احترام را برای مشتریان فراهم می‌کند. این استراتژی با تغییر گسترده‌تر در صنعت به سمت خدمات مشتری‌محور و تجربیات سفارشی حرکت کرده است.

«شائو چین» با تشریح مسیر استراتژیک برندهای EXEED و EXLANTiX توضیح داد: استراتژی برند EXEED تمرکز بر موتور احتراق داخلی (ICE) و خودروهای برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) است، در حالی که همتای آن، EXLANTiX، بر خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) و وسایل نقلیه الکتریکی با محدوده وسیع (REEV) تمرکز دارد. این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تقاضاهای متنوع بازار و پیشرفت‌های فناوری را برآورده کنند.

EXEED همچنین با به نمایش گذاشتن مدل‌های آینده مانند RX-PHEV، EXLANTiX ES و E۰۸ MPV جدید، تعهد خود را برای موقعیت‌یابی سطح بالا در بازار تأیید کرد. این مدل‌ها نشان‌دهنده انگیزه این شرکت برای یکپارچه‌سازی فناوری و طراحی پیشرفته است و EXEED را به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند معتبر شناخته‌شده در بازار جهانی خودرو سوق می‌دهند.

مدیرعامل EXEED تأکید کرد: ما معتقدیم استقامت و حرکت روبه‌جلو در تمام مسیر تنها راه برای رسیدن به موفقیت است. او همچنین گفت: «استراتژی EXEED شامل سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در ارتقای خط تولید محصولات و کشف فرصت‌های جدید در بازار NEV است.»

در پایان کنفرانس مطبوعاتی، شائو چین توضیحاتی درباره اولین SUV الکتریکی این برند، EXLANTiX ET، و رونمایی از آن در ووهو ارائه کرد. این رویداد بر عزم EXEED برای رهبری بخش خودروهای انرژی جدید تأکید می‌کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901393

دیگر خبرها

  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند