Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه چند روز از برگزاری دیدار جنجالی در قطر می‌گذرد اما نه سرمربی تیم امید و نه فدراسیون فوتبال هیچ توضیحی نداده و عذرخواهی نیز نکرده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود گذشت پنج روز از دیدار تیم‌های منتخب ستارگان فیفا و ستارگان کشورهای عربی، ابهامات پیرامون برگزاری این مسابقه همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران به عنوان یکی از افراد دعوت شده به این مسابقه در قالب تیم منتخب ستارگان عربی به میدان رفت.

ابهامات درباره برگزاری این دیدار و اتفاقات پیرامون آن همچنان پا برجاست و سکوت فدراسیون فوتبال و مهدوی‌کیا بر آن دامن می‌زند. در حالی که روز جمعه این دیدار نمادین برگزار شد اما چند پرسش همچنان بدون پاسخ مانده است.

1- برای اولین بار و در اقدامی که پیش از این سابقه نداشته، روی پیراهن دو تیم پرچم کشورهای مختلف نقش بسته بود. در این میان پرچم رژیم اشغالگر قدس نیز به چشم می‌خورد. دیگر بر کسی پوشیده نیست که اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ارتباط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و حتی چندی پیش در سفر به این سرزمین، پیشنهاد میزبانی مشترک اسرائیل با برخی کشورهای عربی در جام جهانی 2030 را داده بود. اینکه بعد از چنین مسائلی در یک بازی تشریفاتی و برای اولین بار پرچم کشورهای مختلف نقش ببندد خود حاوی پیام مهمی است. در کنار این موضوع باید به آغاز و گسترش روابط برخی کشورهای عربی در زمینه ورزش با رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد. با کنار هم قرار دادن این مسائل می‌توان به نکات مهمی رسید.

2- حضور آورام گرانت اسرائیلی به عنوان سرمربی تیم ستارگان جهان از دیگر حاشیه‌های این دیدار بود. در واقع فیفا تنها به حک پرچم اسرائیل روی پیراهن دو تیم بسنده نکرد و پای یک صهیونیست را هم به این بازی تشریفاتی کشاند.

3- اینکه مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یک فرد غیر عرب در تیم ستارگان کشورهای عربی به میدان برود، ابهام بعدی است. به جز مهدوی‌کیا و اینفانتینو (که او هم برای تیم کشورهای عربی به میدان رفت)، 13 بازیکن دیگر این تیم همگی عرب بودند. یک بازیکن برزیلی‌الاصل به نام فابیو سزار مونتزین نیز در این تیم بازی کرد که البته تابعیت قطری دارد و  حضورش در این تیم کاملاً منطقی است. اینکه چرا مهدوی‌کیا در تیم ستارگان عربی به میدان رفت سؤال و ابهام مهمی است. مگر مهدوی‌کیا عرب‌زبان یا اهل کشور عربی است؟

4- سه اسطوره فوتبال الجزایر به نام‌های رباح ماجر، رفیق صایفی و رفیق حلیش به دلیل حضور آورام گرانتِ اسرائیلی در تیم اسطوره‌های جهان، از شرکت در بازی انصراف دادند. نواف التمیاط اسطوره فوتبال عربستان و عماد الحوسنی بازیکن پیشین تیم ملی عمان نیز وقتی متوجه شدند روی پیراهن‌شان پرچم اسرائیل حک شده آن را با ماژیک پوشاندند، موضوعی که با استقبال جهان اسلام متوجه شد. فراس الخطیب مهاجم پیشین تیم ملی سوریه هم پس از حضور در این مسابقه از کمیته ملی المپیک این کشور اخراج شد. مهدوی‌کیا اما بدون توجه به این موضوع مهم با پرچم این رژیم کودک‌کش وارد زمین شد و به خودش این زحمت را نداد که ماژیک را روی پرچم این رژیم بکشد.

5- پنج روز از این ماجرا گذشته اما نه فدراسیون فوتبال و نه مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید ایران حرفی نزده‌ و سکوت کامل اختیار کرده‌ و حتی عذرخواهی هم نکرده‌اند. مهدوی‌کیا کاری اشتباه و خطایی بزرگ مرتکب شده اما هیچ توضیحی در این باره نداده و فدراسیون فوتبال نیز در قبال این حرکت موضع سکوت را در پیش گرفته است. انفعال مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال چه دلیلی دارد؟

6- اینکه تصور کنیم اتفاقات رخ داده در این مسابقه سهوی بوده، ساده‌انگارانه است. بررسی اتفاقات و کنار گذاشتن پاز‌ل‌ها در چند ماهه اخیر این سؤال را در اذهان ایجاد می‌کند که آیا این بازی بخشی از پازل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران مهدی مهدوی کیا فدراسیون فوتبال ایران مهدی مهدوی کیا فدراسیون فوتبال عربی به میدان کشورهای عربی سرمربی تیم مهدوی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در آسیا گفت که «حواله خودرو را ما نمی‌دهیم ولی درخواست آن را پیگیری خواهیم کرد».

به گزارش فارس، احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: این قهرمانی حاصل 2 سال کار و تلاش و برنامه‌ریزی بود. شما خبرنگاران شاهد بودید که در تورنمنت‌های مختلف، بازی با تیم‌های مختلف، تیم‌های رده بالا را طبق نظر سرمربی برنامه ریزی کردیم. اگر رنکینگ کنونی فوتسال را نگاه کنید، پرتغال، اسپانیا و آرژانتین نخواستند با ما بازی کنند ولی اکثر کشورها که حرفی برای گفتن دارند با ما بازی کردند. بازی با برزیل خیلی خوب بود، شاید شاکله اصلی تیم را شمسایی از آن بازی انتخاب کرد. بعد از آن بازی با روسیه و بعد تورنمنت ویتنام، تیم تکمیل شد.

وی ادامه داد: از پس فردا کارمان را به امید خدا در خصوص کلیتی که برای جام جهانی انتخاب کردیم، شروع خواهیم کرد. ان‌شاءالله می‌رویم که در جام جهانی نیز افتخار آفرینی کنیم.

اصولی در خصوص تعداد اردوها برای جام جهانی گفت: نظر شمسایی این است که لیگ ما حداقل 5-6 هفته پیش برود. این موضوع می‌تواند سطحی از آمادگی را به وجود آورد. برای بازی‌های دوستانه در فیفادی‌هایی که خواهیم داشت مذاکراتی انجام دادیم و اگر قطعی شد، خواهم گفت. با قدرت و مصمم آماده‌ایم که شهریور ماه در جام جهانی با قدرت حضور پیدا کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: ما در خدمت شمسایی هستیم و ان‌شاءالله با قدرت کارشان را ادامه خواهند داد.

وی اظهار داشت: یک بدهی از پارسال باقی مانده بود، آن هم به خاطر آخر سال است. ما خودمان نیز درگیر بودیم و من خودم هم واقعیتش درگیر کاروان تیم بودیم. در اولین فرصت بدهی را تقدیم خواهیم کرد.

اصولی در خصوص جایزه ملی‌پوشان نیز گفت: حواله خودرو که نه. حواله خودرو را که ما نمی‌دهیم. درخواست را بله پیگیری می‌کنیم. در آن چارچوبی که تعریف شده، بخشی پرداخت شده و بخشی پرداخت خواهیم کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم