Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در حاشیه جلسه مدیریت بحران آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان گفت: ۷ شبانه روز همه دستگاه‌ها و عوامل استانی و شهرستانی با بهره‌گیری از  ظرفیت‌های موجود در  استان به ویژه در منطقه حفاظت شده پارک ملی گلستان عملیات اطفا را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در طول مدت اجرای عملیات اطفای حریق،  روزانه ۲۰۰ نفر نیروی انسانی اعم از محیط‌بانان، نیرو‌های منابع طبیعی و بسیج و نیرو‌های مردمی و همچنین بیش از صد دستگاه خودرویی و لجستیکی به همراه ۸ خودروی آتش‌نشانی مشغول فعالیت بودند.

مهاجر گفت:خوشبختانه در حال حاضر آتش فعالی در منطقه پارک ملی گلستان وجود ندارد و منطقه حریق به طور کامل تحت کنترل نیرو‌های عملیاتی  است و در حال پایش عرصه است.

او گفت:مهمترین عامل بروز آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی عوامل انسانی است و بدون تردید تعدد و تکرار آتش‌سوزی‌ها در بخش‌های مختلفی از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل عوامل انسانی است که سهوی بودن یا عمدی بودن آن در حال بررسی است.

این مقام مسئول از مردم خواست: با توجه به شرایط جوی منطقه در این فصل سال، عرصه‌های جنگلی فضای مناسبی برای ایجاد آتش نیست و اگر هم آتشی به پا شد حتما آن را خاموش  و از اطفا کامل آن اطمینان حاصل کنند.

او گفت:متاسفانه با یک سهل انگاری کوچک، سرمایه‌های ملی ما به راحتی در حال سوختن و نابود شدن هستند.

مهاجر گفت:ایجاد هرگونه آتش چه سهوی و چه عمدی که منجر به حریق در عرصه‌های جنگلی شود،  جرم است و قطعا دستگاه قضا با عوامل آن برخورد قانونی را خواهد داشت.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک ملی گلستان آتش سوزی پارک ملی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود

مرتضی سبزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد روایت پیشرفت به‌عنوان بزرگترین حرکت دولت و مردم در عرصه روایت پیشرفت‌ها و تبیین و تشریح دستاوردهای نظام و دولت با دستور ریاست محترم جمهور فعالیت خود را در سطح ملی و استانی آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت با معرفی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برتر در امر روایت پیشرفت‌ها، در آینده‌ای نزدیک در استان با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گفته دبیر ستاد روایت پیشرفت استان ایلام، در این اجلاسیه همچنین برنامه‌ریزی برای افق روایت پیشرفت در استان و اثربخشی اجتماعی روایت پیشرفت با حضور صاحب‌نظران این عرصه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6093268

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان