Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: تلاشگران عرصه صنعت نفت در این شرکت در 42 سال گذشته موفق به حفاری و تکمیل 4 هزار و 806 حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی حفاری ایران دکتر حمید رضا گلپایگانی در آستانه اول دی ماه سالروز تاسیس این شرکت به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد فعالیت این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان نخستین نهاد صنعتی انقلاب اسلامی، افزود: از شمار چاه های حفر شده در این مدت 4 هزار و 381 حلقه خشکی و 425 حلقه در دریا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب مدیریت و برنامه ریزی های حفاری در کشور توسط  کارشناسان شرکت های غربی صورت می گرفت، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران با مدیریت و کارکنان ایرانی در بیش از چهار دهه گذشته به نحو شایسته توانسته است پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور باشد و حفاری 148 حلقه چاه اکتشافی با هدف کشف میادین جدید و توسعه مخازن موجود، از جمله  میدان های نفتی آزادگان، یاران، یادآوران، نام آوران و میدان های گازی پارس جنوبی، ارم و… حاصل کار و تلاش و همت کارکنان این شرکت می باشد.

گلپایگانی در همین ارتباط به حفر و تکمیل 115 حلقه چاه های توصیفی (ارزیابی)، 2 هزار و ۴۴۶ حلقه چاه های توسعه ای و 2 هزار و ۹۷ حلقه چاه های تعمیری اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از 100  حلقه آن در فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام گردید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت در آغاز فعالیت خود را با 6 دستگاه حفاری شروع کرد و در طی افزون بر چهار دهه گذشته به 72 دستگاه حفاری خشکی و دریایی افزایش داد،افزود: در مدت پیش گفته متراژ حفاری چاه ها  در خشکی و دریا سرجمع 9 میلیون و 659 هزار و 172 متر ثبت شده که از این رقم 8 میلیون و 988 هزار و 101 متر در خشکی و مابقی در دریا بوده است.

وی ارائه خدمات یکپارچه فنی و ویژه را از ویژگی های منحصر بفرد ملی حفاری عنوان کرد که به روال معمول در سایر کشورها هر بخش از سوی یک شرکت صورت می گیرد، اظهار کرد: این خدمات در بیش از 20 تخصص تعریف گردیده که با توجه به برخورداری شرکت از متخصصان مجرب و کارآزموده و تجهیزات لازم به موازات عملیات حفاری، خدمات فنی و مهندسی را به چاه های در دست حفاری و یا در حال بهره برداری ارائه نموده است.

گلپایگانی مجموعه این خدمات را 175 هزار و 774 عملیات عنوان و توضیح داد: از این تعداد  150 هزار و 124 عملیات فنی و مابقی ویژه بوده که خدمات ویژه شامل 10 هزار و 124 مورد نمودارگیری، 5 هزار و 355 مورد چاه پیمایی و 7 هزار و 824 مورد نمودارگیری از سیال حفاری است و با توجه به اینکه عملیات حفاری ویژه نیز توسط مدیریت خدمات ویژه ارائه می شود در این زمینه نیز با ایجاد یک هزار و 845 حفره ، 851 هزار و 193 متر حفاری افقی و جهت دار و 55 هزار و 576 متر مغزه گیری انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در مدیریت خدمات فنی،  بخش سیمان و انگیزش چاه در مدت مورد نظر یک هزار و 819 عملیات اسیدکاری گسترده، 5 هزار و 739 مورد اسیدکاری ویژه، 48 هزار و 759 مورد سیمان کاری، 46 هزار و 98 مورد تزریق پذیری و در بخش خدمات فنی چاه ها،  7 هزار و 819 مورد لوله مغزی سیار، 13 هزار و 593 مورد آزمایش چاه با ساق مته ، 325 مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا با ثبت 381 هزار و 530 متر، 344 عملیات حفاری به روش فروتعادلی کامل و ویژه به متراژ 24 هزار و 737 متر ، 19 هزار و 460 مورد لوله گذاری چاه، 4 هزار و 592 مورد نصب آویزه و یک هزار و 576 مورد عملیات آزمایش بهره دهی چاه محقق گردید.

وی آموزش کارکنان در سطوح محتلف را در راستای پرورش نیروهای متخصص در بخش های متنوع صنعت حفاری از موفقیت های این شرکت در تامین نیروهای مجرب و کارآمد دانست و با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از متخصصان و کارشناسان شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در عرصه حفاری از دانش آموختگان مرکز آموزش تکنولوژی حفاری این شرکت هستند، افزود:  تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، زمینه بومی شدن صنعت راهبردی حفاری را در کشورمان فراهم آورد.

گلپایگانی هم افزایی و همکاری با دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری را از اقدامات موثر در راستای ارتباط سازنده میان صنعت و دانشگاه خواند که حاصل ان روز آمدی و بالندگی صنعت حفاری در کشور و توجه ویژه و توسعه رشته های مرتبط با حفاری در دانشگاه ها ثمره آن است تا جایی که هم اکنون تحصیلات دانشگاهی و آموزه های تجربی  موجب شده  متخصصان صنعت حفاری در ایران بتوانند در هر نقطه از مناطق نفتخیز جهان با هر شرایط سازندی ، نسبت به حفاری و خدمات جانبی آن موفق عمل کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این شرکت آمادگی کامل برای صدور و ارائه خدمات و دانش فنی صنعت حفاری به دیگر کشورها را دارد، برقراری ارتباط تنگاتنگ با سازندگان ، صنعتگران داخلی و شرکت های دانش بنیان، اهتمام به بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی و پرمصرف در دستگاه های حفاری، متعلقات آن و همچنین تجهیزات خدمات فنی را از موفقیت های مهم شرکت برشمرد که منجر به ساخت بیش از 20 هزار قلم قطعات و تجهیزات اساسی، و ساخت چند دستگاه حفاری خشکی توسط مجتمع های بزرگ صنعتی در کشور شده است.

برچسب هاشرکت ملی حفاری ایران (NIDC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری ایران NIDC آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی حفاری ایران حلقه چاه صنعت حفاری خدمات فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد