Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فتا گیلان ازکلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه ثنا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،؛ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان این مطلب گفت: در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا  پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که درنهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و ازآنجایی‌که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان‌شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

وی افزود: لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ نقی‌مهر یاد آور شد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک می‌باشد و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت نام ثنا (سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی) دریافت کردند که در آن‌ها پرداخت مبلغی، هرچند کم درخواست شده بود، آگاه باشند آن‌ پیام جعلی است.

این مقام مسئول بیان داشت: در فرآیند سامانه ابلاغ الکترونیک و اطلاع رسانی‌های قضایی کلیه درگاه های دسترسی به سامانه های رسمی قوه قضائیه صرفا از طریق پایگاه adliran.ir در اختیار ذی نفعان دستگاه قضایی قرار می‌گیرد و سرشماره پیامک های ارسالی (100049، 1000490، 1000499 و 500049) می‌باشد.

 گفتنی است سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در خاتمه از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلاهبرداری سامانه ثنا پیامک جعلی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس