Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان مرکزی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل، پلیس راه، مرکز فوریت‌های پزشکی و آتش نشانی در استان مرکزی آمادگی لازم برای ارایه خدمات زمستانی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی که هواشناسی استان ارایه کرده باید آمادگی لازم برای برف روبی در مناطق کوهستانی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی گفت: اقدامات لازم برای اسکان و ذخیره سازی اقلام خوراکی و لوازم گرمایشی در هنگام بارش و تردد مسافران در استان مرکزی انجام شود.

مخلص‌الائمه افزود: پنجم دیماه روز ایمنی نامگذاری شده و طبق بند اول سیاست کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری بر افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مسئولان برای رویارویی با سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه به‌ ویژه زلزله و پدیده‌های جوی و اقلیمی تاکید شده است.

وی اظهار داشت: فرمانداران و شهرداری‌های استان مرکزی فرهنگ سازی ایمنی و آماده سازی در مواقع بحران را ترویج کنند.

استاندار مرکزی گفت: با سردتر شدن هوا احتمال افزایش مصرف سوخت وجود دارد بنابراین دستگاه‌های متولی ذخیره سوخت لازم را در دستور کار داشته باشند.

مخلص‌الائمه افزود: لازم است مصوبه هیات وزیران که در مهرماه امسال مبنی بر تامین خسارت ناشی از سیل ابلاغ شده، پیگیری شود تا تا اعتبارات خسارت سیلاب اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مطالعات مناسبی در حوره حوادث غیر مترقبه در سطح استان انجام و این مطالعات و تحقیقات از حالت کتابخانه‌ای خارج و عملیاتی شده است.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: استان مرکزی در مهار بحران از جمله آنفولانزا پرندگان و مهار سیلاب جز استان‌های موفق و به عنوان استان شاخص بوده است.

وی اظهار داشت: گسل‌ها با توجه به وضعیت، دارای حریم هستند و نباید ساختمان‌های مهم و حساس در روی گسل‌ها ساخته شود برای ساخت طرح‌های مهم، مطالعات جانمایی به ویژه خط زلزله و گسل انجام می‌شود اما در طرح‌های کوچک مقیاس ممکن است ساختمانی در کنار گسل بنا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در ادامه گفت: سرقت اموال عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به شدت افزایش یافته و لازم است در دستور کار شورای تامین قرار گیرد.

زندیه وکیلی افزود: سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای علایم راهنمایی، کابل برق، مخابرات و تاسیسات آبفا افزایش چند برابری در استان مرکزی داشته است.

وی اظهار داشت: سرقت این اموال به شهروندان پیاده و موتورسواران آسیب جدی وارد می‌کند و امکان سقوط و فوت افراد وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ کیلو متر طول آزادراه، بزرگراه، راه‌های شهری و روستایی در این استان وجود دارد.

«مهرداد جهانی» افزود: روزانه ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که ۲۵ درصد از ترددها شامل ماشین آلات سنگین است.

وی اظهار داشت: برای هوشمند سازی سطح جاده‌های استان، امسال ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف اضافه شده و دوربین پایش نیز سال گذشته ۲۴ دستگاه و امسال به ۲۷ دستگاه افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۹۰۰ هزار مسافر و ۱۴ میلیون تن کالا امسال توسط ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان جابه جا شده است.

جهانی افزود: طرح راهداری زمستانه امسال با ۳۸۰ نیرو در قالب ۵۴ اکیپ با کمک ۲۵۶ دستگاه و ۳۵ هزار تن شن و نمک پیش بینی شده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی هم گفت: ۹۲ میلیمتر میانگین بارش استان امسال بوده که ۱۳ درصد از میانگین بلند مدت بیشتر باریده است.

«رضا مرادی» افزود: ۳۹ درصد میزان بارش در ایستگاه سنجش مامونیه بیشتر از نرمال باریده و در شهرستان محلات و دلیجان کمتر از نرمال بارش ثبت شده است.

وی اظهار داشت: میزان بارش در استان مرکزی نسبت به سال گذشته کمتر است و از دهه ۷۰ تاکنون سال آبی در استان نبوده و این دهه دوران طلایی برای کشاورزان در میزان بارش بوده است.

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: ۴۷ گسل در این استان شناسایی شده که مهترین آنها در تبرته، تلخاب، تفرش، عزالدین، خشکرود، ایندیس، راهجرد، شمال و جنوب محلات، جنوب خمین، امان آباد، ساوه و انجدان است.

«محسن قادری» افزود: درجه خطر استان مرکزی در برابر زلزله متوسط و بالاست که قسمت شمالی استان بسیار در برابر زلزله خطر پذیر است و قسمت میانی استان خطر پذیری کمتری دارد اما غرب و جنوب غرب و شرق استان کمتر در معرض زلزله قرار دارد.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در ۱۲ شهرستان ساکن هستند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مدیریت بحران اراک استان مرکزی مدیریت بحران استان مرکزی مرکزی گفت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور